فرهنگ مصرف فرآورده های طبیعی در بین مردم کشور وجود دارد؛ لذا توسعه آن از سوی وزارت بهداشت و درمان مورد توجه قرار گرفته است.

 امیر حسین جمشیدی phd گیاهان دارویی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  با اشاره به اینکه تولید فرآورده های طبیعی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: آمارها نشان می دهد حدود 1057 قلم فرآورده طبیعی در وزارت بهداشت بصورت تولیدی ثبت شده است و در پروسه واردات نیز تلاش بر تولید داخل است، بطوری که اگر تولید داخل در زمینه یک نوع داروی گیاهی داشته باشیم واردات آن حذف می شود.

 وی همچنین در خصوص پوشش بیمه ای این فرآورده ها اذعان داشت:فرآورده هایی که پرمصرف هستند نظیر فرآورده های گوارشی و ضد التهاب  تحت پوشش بیمه بوده و سازمانهای بیمه گر آنها را درلیست بیمه ای خود قرار داده و پذیرفته شده هستند.

 وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای تدریس چندین واحد درسی در خصوص گیاهان دارویی برای دانشجویان رشته پزشکی در نظرگرفته شده است، بیان داشت:این موضوع همیشه به عنوان یک پیشنهاد مطرح بوده و معاونت آموزشی وزارت بهداشت نیز تلاشهایی را در این زمینه انجام داده تا مبحث گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در بخش آموزش پزشکی وارد فهرست شود و تا اندازه ای این کار صورت گرفته اما میزانش کم است.

 وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ماده 12 سیاستهای کلان نظام سلامت تصریح کرد:در سیاستهای کلان که توسط مقام رهبری ابلاغ شده به فرآورده های طبیعی و سنتی پرداخته شده که ابزارهای قانونی و کافی برای بسط و توسعه این فرآوده ها فراهم است .



انتهای پیام/

برچسب ها: داروگیاهی ، آموزش ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار