"احسان ملکی" گفت:من هیچ وقت به‌صِـرف حضور در جشنواره‌ها و دریافت جایزه، نمایشی تولید نکرده‌ام؛ همیشه تماشاگر و مخاطب برای من و گروه‌ام در وهله‌ی اول توجه قرار دارد.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از صحنه؛ احسان ملکی که این روزها نمایش "کابوس‌های شکسته‌ی خاک" را در تماشاخانه‌ی مهر بر صحنه دارد گفت: همانطور که پیش‌بینی می‌شد بازخوردهای خوبی از طرف تماشاگران دریافت کرده‌ایم اما متاسفانه از میزان حضور مخاطبان راضی نیستم.
 
وی ادامه داد: نمایش ما در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان به صحنه رفت و تعطیلات عید فطر نیز خلل کوچکی در اجراهای ما ایجاد کرد. از سوی دیگر ساعت اجرای ما نیز چندان مناسب نیست. این روزها ساعت 6عصر، هوای تهران به شدت گرم است و نمی‌توان انتظار داشت که مردم در این ساعت از روز برای تماشای تئاتر وقت خود را صرف کنند.

این کارگردان تئاتر افزود: تمام مشکلاتی که مطرح شد یک طرف، تبلیغات ضعیف نیز مزید بر علت شده است تا تعداد تماشاگران ما آنطور که انتظار داریم نباشد. ضمن اینکه هنوز برای خودم سوال است که چرا دوستان، همکاران و اهالی تئاتر به تماشای نمایش نمی‌آیند. گویا وقتی به نمایشی برچسب شهرستانی می‌خورد، حتی خود اهالی تئاتر نیز از آن رویگردان می‌شوند!
 
ملکی درباره کیفیت اجرای نمایش خود توضیح داد: نمی‌خواهم شعار دهم اما هر کس به تماشای نمایش ما نشسته از آن تعریف کرده است حتی اساتیدی هم که میهمان ما بوده‌اند از کار، تعریف کرده‌اند. نقدهای مثبت و جوایزی هم که این نمایش در جشنواره‌ی بیست و دوم سوره‌ماه دریافت کرده نیز دلیل این مدعا است اما نمی‌دانم چرا حتی دوستان خودم برای آمدن به سالن نمایش، کم لطفی می‌کنند.
 
وی اضافه کرد: البته تماشاخانه‌ی مهر، سالن مناسبی برای اجرای ما نبود. چرا که نمایش ما برای اجرا به صورت دو سویه طراحی شده بود اما اکنون با تغییراتی که در طراحی داده‌ایم، کار در سالن قاب عکسی به صحنه می‌رود. اما با این‌حال معتقدم نمایش از کیفیت خوبی برخوردار است. کافی است یک نظرسنجی انجام شود تا حقانیت گفته‌هایم روشن شود.
 
این کارشناس ارشد هنرهای نمایشی اظهار داشت: این سومین سال پیاپی‌ است که نمایش خود را در حوزه هنری به صحنه می‌برم و بجز آن، سال‌ها به طرق مختلف با حوزه هنری همکاری داشته‌ام و به این همکاری‌ها نیز افتخار کرده و می‌کنم اما به نظر می‌رسد باید حوزه هنری تبلیغات بیشتری بر روی تماشاخانه‌های خود داشته باشد. حوزه هنری امکانات فراوانی در زمینه‌ی تبلیغات و رسانه در اختیار دارد که می‌تواند از این امکانات در جذب هر چه بیشتر مخاطب برای تئاتر و نمایش‌هایش استفاده کند.
 
وی با بیان این‌که مخاطب و تماشاگر برای گروهش اهمیت بسیار زیادی دارد تاکید کرد: من هیچ وقت به صِـرف حضور در جشنواره‌ها و دریافت جایزه، نمایشی تولید نکرده‌ام. همیشه تماشاگر و مخاطب برای من و گروه‌ام در وهله‌ی اول توجه قرار دارد. حوزه هنری نیز اکنون کمک کرده است تا نمایش "کابوس‌های شکسته‌ی خاک" در حد امکان، به شکل مطلوبی به صحنه رود اما وقتی تماشاگر و مخاطب در تماشاخانه نباشد، خستگی به تن همه‌ی ما می‌ماند.
 
احسان ملکی در پایان گفت: بیشتر گلایه‌ی من از خود اهالی تئاتر است که چرا دیگر خودشان هم به تماشای آثار یکدیگر نمی‌نشینند. معتقدم اگر کورسویی از هنر تئاتر روشن است باید خود هنرمندان کمک کنند تا خاموش نشود.

گفتنی است نمایش‌ "کابوس‌های شکسته‌ی خاک" نوشته‌ی ناصر حبیبیان و به کارگردانی احسان ملکی تا 20 مرداماه – ساعت 18- در تماشاخانه‌ی مهر حوزه هنری میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
 
خاطرنشان می‌شود نمایش "کابوس‌های شکسته‌ی خاک"؛ از تولیدات حوزه هنری استان لرستان؛ که در  بخش رقابتی بیست و دومین جشنواره‌ی سراسری تئاتر سوره‌ ماه با عنوان "وقتی خدا گریه می‌کند" شرکت داشت، توانسته بود از این جشنواره، جوایز اول طراحی صحنه،‌ دوم نمایش‌نامه‌نویسی و سوم موسیقی را از آن خود کند.
 
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاع بیشتر می‌توانند با روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با شماره‌ تلفن‌های 2-88804071 تماس حاصل نمایند.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.