برنامه زنده "مجله آفریقا" که موضوعات روز قاره سیاه را مورد بررسی قرار می دهد، این هفته به تنش ها در آفریقای مرکزی می‌پردازد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، برنامه زنده و گفت و گو محور " مجله آفریقا " که جلیل مقدادی آن را برای سیمای فرانسوی این شبکه تهیه می کند تنش ها در آفریقای مرکزی را مورد بررسی قرار خواهد داد.
 
مقدادی در ارتباط با این برنامه گفت: سخنگوی ستاد ائتلاف نیروهای سلکا، ادامه درگیری ها در شمال جمهوری آفریقای مرکزی را تهدیدی برای توافق آتش بس و صلح دانسته است. ادامه درگیری بین شبه نظامیان ائتلاف سلکا و شبه نظامیان افراطی موسوم به ضد بالاکا در شهر باتانگافو واقع در شمال آفریقای مرکزی، به معنای نقض آتش بس است که طرفین روز 23 ژوئیه در برازاویل پایتخت جمهوری کنگو آن را امضا کرده بودند.
 
وی افزود: تحلیلگران که در خصوص موفقیت توافق اخیر تردید دارند، براین باوراند که بدون حمایت جامعه بین المللی، این توافق به صلح پایدار منجر نخواهد شد. از این دیدگاه، حمایت نهادهایی همچون اتحادیه آفریقا از توافق آتش بس، خواهد توانست به امضای پیمان صلح پایدار در آفریقای مرکزی انجامد و اهمیت موضوع و حساسیت آن موجب شده است تا برنامه این هفته مجله آفریقا را به این رویداد اختصاص دهیم.
 
تهیه کننده " مجله آفریقا " یادآور شد: " مجله آفریقا " شامل بخش های مختلفی است که از میان آنها می توان به پخش گزارش و تصاویر مربوط به موضوع برنامه، گفت و گوی مجری با کارشناس و پخش وله اشاره کرد. لیلا مظهری به عنوان مجری با کارشناس برنامه به گفت و گو می پردازد. احمد نخستین مترجم همزمان این برنامه زنده است و مهشید حاجی ستوده دستیار تهیه کننده و فرید ارس خانی تدوینگر برنامه " مجله آفریقا " هستند.
 
برنامه زنده " مجله آفریقا " سه شنبه ۱۴ مرداد از ساعت 11:25 به وقت تهران به مدت 30 دقیقه از سیمای فرانسوی شبکه جهانی سحر برای مخاطبان فرانسوی زبان شبکه برونمرزی سحر پخش خواهد شد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.