مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: صنایع تبدیلی عامل مهّمی در فرآوری محصولات کشاورزی بوده و با تبدیل و فرآوری محصولات کشاورزی ضمن تولید مواد غذایی و سایر فرآورده های با ارزش افزوده بالا، امکان نگهداری و حمل و نقل آن محصولات فراهم می شود.

ایاز برنو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: صنایع تبدیلی و تکمیلی با افزایش بهره وری در ارتقاء درآمد خانوارهای روستایی تاثیرگذار بوده و زمینه ساز اشتغال نوین در مناطق روستایی خواهد شد.

وی تشریح کرد: گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی با ایجاد فرآیندهای فرآوری و بسته بندی یکی از موثرترین گزینه های کاهش حجم ضایعات محصولات کشاورزی محسوب می شوند.

برنو  ادامه داد: بخشی از محصولات کشاورزی در اثر عوامل گوناگون فیزیکی و شیمیایی در مراحل کاشت، داشت و برداشت و پس از برداشت ضایع شده و از بین می رود.

مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: ایجاد تنوّع در محصولات کشاورزی از طریق صنایع تبدیلی قدرت پاسخگویی بازار به مصرف کنندگان با سلیقه های مختلف را افزایش می دهد.

وی اظهار داشت: می توان با برنامه ریزی های صحیح در جهت توسعه و حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و کمک به اقتصاد کشور حرکت نمود.

برنو تاکید کرد: کارشناسان صنایع تبدیلی را در ثبات بازار و توسعه صادرات موثر می دانند.
انتهای پیام/ز
برچسب ها: افزایش ، ارزش ، افزوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.