درباره نقش بازی کردن در سنین کودکی تحقیقات بسیاری انجام شده،بازی‌های کودکی می‌تواندآنها را برای پذیرفتن نقش‌هایشان در زندگی آماده کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بازی‌های گروهی تاثیرات زیادی در  مسئولیت‌پذیری و درونی کردن نقش‌های مهم زندگی دارد می‌تواند ویژگی های شخصیتی خاص را در کودک درونی کند.

اغلب کودکان در سنین اوایل کودکی تلاش می‌کنند نقش پدر و مادر خود را بازی کنند به طور مثال کودکی که کت پدر خود را می پوشید،دختری که کفش مادر خود را پا می کندقصه دارد ناخودآگاه نقش پدر و مادرخود را بازی می‌کند.

سیامک شایگان روانشناس کودک و علوم تربیتی درباره نقش بازی‌های کودکی گفت:در بازی کردن مهم‌ترین خصوصیت دوران کودکی است البته این بدین معنا نیست که کودک باید ساعت‌ها در مقابل صفحه کامپیوتر باشد و یا ساعت‌ها سرگرم بازی شود بلکه مهمتر از بازی کردن درس خواندن و کسب آداب اجتماعی است.

نقشی که بازی کردن در این راستا دارد تاثیرآن در یادگیری بهتر در کودکان است در واقع باید بازی در کودکان نیروی خلاقیت و تخیل را تقویت کند و باعث رشد ذهنی و جسمی کودکان شود.

وی همچنین گفت:بهتر است کودکان بازی‌های سنتی وقدیمی را بیشتر انجام دهند چرا که بازی‌های کامپیوتری فقط خشونت را آموزش می‌دهند در صورتی که بازی‌های سنتی مثل قائم موشک،خمیر بازی و رشد ذهنی کودکان که این مسئله اهمیت زیادی در بازی کردن کودکان دارد.
اهمیت مسئله بازی کودکاندر سنین رشد جسمی و ذهنی باید از سوی والدین جدی گرفته ود زیرا در رفتار شخصیتی آنان در سنین بزرگسالی تاثیر شگرفی دارد و والدین باید در انتخاب اسباب‌بازی برای کودکان دقت لازم را بخرج دهند.

انتهای پیام/
    
 

برچسب ها: نقش ، بازی ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار