تصویب طرح جامع مدیریت خشکسالی استان چهارمحال و بختیاری در سفر دولت به این استان، پیگیری می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری گفت: طرح مدیریت جامع خشکسالی به عنوان مطالبه و خواسته مردم این استان در نشست با اعضای هیات دولت مطرح و تصویب آن پیگیری می شود.

حسین صمدی از تدوین طرح جامع مدیریت خشکسالی در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: این طرح با هدف حل مشکل کم آبی و فرسایشی شدن اجرا یا تکمیل پروژه های انتقال آب و آبرسانی تدوین شده است.

وی، اختصاص دو تا سه درصد اعتبارات بودجه های ملی به مدیریت خشکسالی، مدیریت تقاضا و فرهنگ سازی از طریق رسانه های عمومی و اجرای سریع تر برخی پروژه های اولویت دار را از موضوعات این طرح مدیریتی عنوان کرد.

صمدی، حفاظت از آب و خاک استان های سرچشمه رودخانه و طرح های آبرسانی عظیم را وظیفه ملی دانست و تصریح کرد: در این طرح، اختصاص درصدی از درآمد پروژه های آبرسانی به استان های پایین دست

استان چهارمحال و بختیاری که سرچشمه سه رودخانه دز، کارون و زاینده رود را در دل خود جای داده است از دیگر مطالبات مردم و مسئولان این استان در تصویب طرح جامع مدیریت خشکسالی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اختصاص این بودجه تداوم و پایداری آب را به دنبال دارد و تامین کننده منافع مصرف کنندگان استان های پایین دست نیز هست.

وی همچنین، خشکسالی سال های اخیر و طولانی شدن روند اجرای طرح های آبرسانی استان چهارمحال و بختیاری به مشکل کم آبی این استان دامن زده است.

صمدی وضعیت آبرسانی به بیش از 200 شهر و روستا در استان چهارمحال و بختیاری را بحرانی خواند و گفت: خشکسالی هفت ساله باعث افت 55 درصدی سطح آب های سطحی و کاهش 25 متری سطح آبخوان ها شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 97 درصد آب شرب و صنعت این استان از منابع زیرزمینی به ویژه چاه ها تامین می شود، افزود: افت شدید سطح آبخوان ها علاوه بر تشدید مشکل کم آبی، کاهش کیفیت آب و نیتراتی شدن آب شرب برخی مناطق را نیز به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: این درحالی است که استان چهارمحال و بختیاری حدود هفت تا 10درصد از آب مورد نیاز کشور را تامین می کند.
صمدی طولانی شدن روند اجرای پروژه های آبرسانی را از دیگر مشکلات پیش روی مردم این استان عنوان کرد و گفت: این عامل درد تشنگی مردم استان چهارمحال و بختیاری را مضاعف کرده است./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.