سه مجموعه « بعد مجهول » ، « زندگی اسرار آمیز پزندگان » و « چالش های آب و هوا » سه شنبه این هفته ، 14 مرداد ماه ، از شبکه مستند پخش می شوند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ مستند "بعد مجهول" که  ساعت 17 و به مدت 30 دقیقه پخش می شود با بهره گرفتن از پيشرفته ترين تجهيزات تصوير برداري حرکات گياهان را تصویر می کند. 

در اين برنامه سه دوربين مجهز که هرکدام زواياي مختلفي را از جمله دوربين حرکات آرام ، دوربين مخصوص لنز در تاريکي و دوربين رباتي که در محيط هاي کوچک قرار داده مي شود تا با تکنولوژِ ي جديد حرکات رشد و نمو گيا هان را به تصوير بکشانند. در "بعد مجهول" حرکات گياهان گوناگون همراه با حرکات جانوران ريز و درشت و حرکات نسيم ملايم به ثبت مي رسد.

 اين مستند به ما مي آموزد که همه چيز در عالم هستي در حال حرکت و جنبش است. این مستند در ده قسمت آماده پخش شده است.

در "زندگی اسرار آمیز پرندگان " نیز با گذشتن از محدودیتهای تکنولوژی فیلمبرداری، نوع جدیدی از کارکرد فیلمبرداری با جزئیات متحیر کننده به پرده سینما آورده شده است. دوربین های مادون قرمز مرغان خون آشام را در اعماق غارهای قیرگون پیدا می کنند.

 فیلمبرداری با حرکت بسیار کند (اسلوموشن) از رموز پرواز پرندگان پرده بر می دارد و دوربین های فرابنفش دنیا را از زاویه دید پرندگان نشان می دهند.

این مستند جالب توجه و حیرت انگیز تمامی ابزارآلات و شگردهای پرواز پرندگان، شکار آنها، جفت یابی، نگهداری از جوجه ها و دفاع از خود در برابر درندگان را به ما نشان می دهد و  قسمت چهارم آن سه شنبه ساعت 22 و به مدت 30 دقیقه پخش می شود.

همچنین مستند "چالش آب و هوا " با موضوع تغییرات آب و هوایی کره زمین در همین شب ساعت 22:30 پخش می شود.

" چالش آب و هوا " محصول سال 2007 انگلیس وبه کارگردانی کریستین سلفین در 5 قسمت آماده پخش شده  و هر بار به یکی از عوامل آلودگی هوا اشاره می کند. تاثیرات منواکسید کربن در هوا و تغییرات آن، افزایش نیتروژن ، سرب و ... همه آنچه که وارد هوا می شود از موضوعات این مستند است .

انتهای پیام/
برچسب ها: مستند ، بعد ، مجهول ، زندگی ، چالش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار