رییس دفتر معاون رییس جمهوری افغانستان فایل صوتی منتشر شده توسط تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری ˈعبدالله عبداللهˈ نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان مبنی بر دست داشتن ˈمحمدکریم خلیلیˈ در تقلب انتخاباتی را جعلی خواند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، ˈعباس بصیرˈ شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در کابل به خبرنگاران گفت: فایل صوتی منسوب به معاون دوم رییس جمهوری، جعلی و فاقد اعتبار است.

بصیر تاکید کرد که فایل منتشر شده با برخی از سخنان معاون دوم ریاست جمهوری با صداهای جعلی دیگر ترکیب شده و جعلی است.

وی افزود: کسانی که با ادبیات گفتاری معاون دوم ریاست جمهوری آشنایی دارند به صورت دقیق پی می برند که این سخنان از وی نیست.

تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری ˈعبدالله عبداللهˈ عصر روز گذشته (یکشنبه) فایل صوتی را منتشر کرد که معاون دوم ریاست جمهوری نیز در تقلب های سازمان یافته ریاست جمهوری دست داشته است.

در فایل صوتی منسوب به خلیلی شنیده می شود که او در یک نشست به هواداران خود اطمینان می دهد که تیم موردنظر آنان (اشرف غنی احمدزی) برنده خواهد شد.

بصیر گفت: سیاست های معاون دوم رییس جمهوری در انتخابات پیش رو، همگرایی و همدلی بوده و بارها بر شفافیت انتخابات تاکید کرده است.

رئیس دفتر خلیلی همچنین اعلام کرد که نشر صدای منسوب به معاون دوم ریاست جمهوری هتک حرمت به نظام افغانستان و یک قوم است و تیم اصلاحات و همگرایی در برابر فشارهای افکارعمومی مردم افغانستان و جامعه جهانی قرار گرفته و دست به چنین اقداماتی می زند.

رییس دفتر معاون رییس جمهوری افغانستان از نهادهای قضایی افغانستان خواست تا این موضوع را پیگیری کرده و در صورت عدم واقعیت، دست متخلفان را کوتاه کند.

پیش از این نیز فایل صوتی منسوب به ˈضیاالحق امرخیلˈ رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان ازسوی تیم اصلاحات و همگرایی منتشر شد که به گفته آنان دست داشتن کمیسیون را در تقلب سازمان یافته نشان می داد، اما امرخیل این فایل صوتی را تقلبی خواند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بین ˈعبدالله عبداللهˈ و ˈاشرف غنی احمدزیˈ که در دور اول به ترتیب 45 درصد و 31.6 درصد آراء را کسب کردند در 24 خردادماه برگزار شد.

پس از میانجی گری سازمان ملل متحد، قرار شد صد درصد آراء مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بازشماری و پس از ان دولت وحدت ملی تشکیل شود.

نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که قرار بود در 11 تیرماه اعلام و مراسم تحلیف رییس جمهوری جدید افغانستان برگزار شود به خواست سازمان ملل متحد و دو تیم انتخاباتی یک ماه دیگر به تعویق افتاد.

اما دو تیم تاکنون هم بر سر شیوه ابطال آراء تقلبی اختلاف نظر دارند و روز یکشنبه نیز بازشماری آرا به علت عدم حضور ناظران عبدالله عبدالله به تعویق افتاد.

حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان اعلام کرد که تا سوم شهریورماه باید نتیجه قطعی انتخابات اعلام شود.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.