مسئول بسیج سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی گفت: در سطح استان بالغ بر هزار و ششصد نفر دانشجوی بسیجی اعم از خواهر و برادر در عرصه های مختلف فرهنگی، آموزشی، عمرانی، پزشکی و سایر زمینه ها فعالیت می کنند.

حبیب قادری مسئول بسیج سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی استان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز گفت:  تورهای بسیج دانشجویی شهرستان اهر با تکیه بر روحیه جهادی وعزم فعالیت جهادی در حال انجام است امروز بسیجیان در مسجد روستای چهل بولاق حضور یافتند و در راستای اقدامات محرومیت زدایی و اجرای فعالیتهای خدماتی برای مناطق محرم در حال انجام ماموریت محوله هستند آنها در این روستا مرمت و بازسازی مسجد را بر عهده دارند که ما نیز امروز توفیق یافته ایم تا در کنار دانشجویان عزیز و جهادگران باشیم.

وی افزود: در سطح استان بالغ بر هزار و ششصد نفر دانشجوی بسیجی اعم از خواهر و برادر در عرصه های مختلف فرهنگی، آموزشی، عمرانی، پزشکی و سایر زمینه های محرومیت زدایی به مدت چهارده روز فعالیت می کنند.

قادری ادامه داد: یکی از عرصه هایی که دانشجویان بسیجی اعم از خواهران و برادران در فعالیت عمرانی هستند که امروز شاهد بازسازی و مرمت مسجد روستای چهل بولاق هستیم و در عرصه های آموزشی، علمی، فرهنگی، عمرانی، پژوهشی، بهداشتی و سایر عرصه ها با روحیه جهادی آماده فعالیت هستند.

 وی به عرصه های مختلف حضور دانشجویان بسیجی در اردوهای جهادی پرداخت و گفت: بسیج سازندگی در عرصه های مختلفی مانند اعزام دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی به مناطق محرم فعالیت دارد اگر مراکز بهداشتی آماده باشند ما پزشک و دندان پزشک را به این مناطق اعزام می کنیم با توجه به امکانات دندان پزشکی با اطلاع رسانی به اهالی این مناطق اعلام می توانیم در زمان مقرر در مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان اهر بصورت رایگان به درمان و ویزیت بیماران نیازمند بپردازیم.

مسئول بسیج سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی استان همچنین یادآور شد:سوادآموزی اصلی ترین و اساسی ترین فعالیت هایی است که در مناطق محرم کشور توسط دانشجویان بسیجی انجام می شود پس از زلزله تاسفناک ارسباران گروه های جهادی، هم زمان زلزله و هم در حین آوار برداری و بعد از آن فعالیت هایی در منطقه مخصوصاً شهرستان اهر انجام می دادند تلاش بر این بود که تا رفع آخرین محرومیت زدایی به فعالیتهای خود ادامه دهند.

وی در پایان گفت: دانشجویان بسیجی در نظر دارند تا اهالی که در خانه های محروم زندگی می کنند و یا اگر مسجد و خانه عالمی نیاز باشد در آنها نیز فعالیت داشته و در عمران و آبادی منطقه قدم هایی بردارند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: فعالیت ، بسیج ، سازندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.