ورلد سوسیالیست گزارش داد؛‌ آمریکا و غرب سیاست‌های دوگانه‌ای در برخورد با جنایات در غزه و تحولات اوکراین دارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ورلد سوسیالیست در تحلیلی به قلم بیل فن اوکن نوشت، آمریکا و غرب تنها در تلاش برای بهره برداری و تحقق اهداف خود از خونریزی در غزه و اوکراین هستند. 

حملات گسترده و جنایات رژیم صهیونیستی ضد مردم غزه نشان داد که اسراییل در حال پیگیری جنگ و ارعاب مردم غزه است. هدف از این حمله نابود کردن اراده مردم فلسطین از طریق کشتار کودکان نابود کردن خانه‌ها و بازگرداندن کل جمعیت غزه به شرایط دوران عصر حجر است. 

ارتش اسراییل در بحبوحه حمله به غزه حتی به پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی نیز رحم نکرد و مدارسی که سازمان ملل به عنوان پناهگاه آوارگان فلسطینی استفاده می‌کرد هدف قرار داد. حتی در بحبوحه آتش بس نیز یک بازار شلوغ در شجاعیه را بمباران کرد و در این حمله بیش از 217 نفر کشته و زخمی شدند. 

همزمان با انتشار تصاویر وحشتناک این کشتار در غزه روزنامه‌ها گزارش‌هایی منتشر کردند که دولت اوباما رییس جمهور آمریکا و سران اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید نه برضد اسراییل بلکه ضد روسیه توافق کرده‌اند. 

این اقدام تنبیهی آمریکا و اتحادیه اروپا در چارچوب طرح جهانی تبلیغات منفی آمریکا برضد ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه صورت گرفته است که به دست داشتن در سقوط هواپیماهای مسافربری خطوط هوایی مالزی بر فراز اوکراین متهم شده است. 

آمریکا و متحدانش درحالی در بوق و کرنا تحریم‌های جدید برضد روسیه تصویب کردند که در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه سکوت اختیار کرده‌اند. این درحالی است که رژیم تحت حمایت غرب در اوکراین فوریه گذشته مناطق شهری را هدف حملات گسترده توپخانه‌ای قرار داد اما باز با واکنشی روبرو نشد. 

به رغم تحریم‌ها و انتقاد شدیدی که از روسیه صورت داده است حتی یک برگه کاغذ به عنوان مدرک درباره دست داشتن مسکو در سرنگونی این هواپیما ارائه نکرده است و در عوض تنها به تصاویر و صداهای ضبط شده ای اشاره دارد که آژانس اطلاعات اوکراین در یوتیوب منتشر کرده است. این در حالی است که این آژانس به جعل و انتشار مدارک دروغین ضد روسیه مشهور است. 

دستگاه عظیم جمع آوری اطلاعات آمریکا هیچ تصاویر ماهواره‌ای و مکالمه‌ای که بتواند ادعاهایش درباره دولت پوتین را تایید کند ارائه نکرده است. 

از طرف دیگر ارتش روسیه اطلاعات راداری و اطلاعاتی دیگر ارائه کرده است که ادعاهای غرب را به شدت به چالش می‌کشد. این مدارک نشان می‌دهد نیروهای طرفدار کیف در روز حادثه دست کم سه موشک ضد هواپیما در منطقه شلیک کرده اند و یک هواپیمای اوکراینی مسلح به موشک‌های هوا به هوا کمی پیش از حادثه در آسمان منطقه به پرواز درآمده است. 

این مدارک و نیز درخواست روسیه برای تحقیقات غیر جانبدارانه یا توسط رسانه‌های غربی پوشش داده نشد و یا اینکه آنرا تبلیغات روسیه و نیز تئوری‌های ساخته ذهن مسئولان روسیه توصیف کردند. 

در حالی که شرایط دقیق سقوط هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی هنوز مشخص نشده است، دو مسئله کاملا مشخص است. نخست این که منطقه به لطف دخالت‌های آمریکا و اتحادیه اروپا برای سرنگون کردن دولت دموکراتیک اوکراین تبدیل به منطقه‌ای نظامی شده است و دوم اینکه در حالی که نه مسکو و نه شبه نظامیان شرق اوکراین از این تراژدی هیچ سودی نبردند، این حادثه تبدیل به ابزاری برای واشنگتن برای جلب حمایت قدرت‌های اروپایی برای اعمال تحریم‌های شدیدتر ضد مسکو شد. 

به رغم تردید‌هایی که درباره رویدادهای شرق اوکراین وجود دارد ، اما درباره اینکه چه کسی عامل کشتار وحشیانه در غزه است هیچ تردیدی وجود ندارد. تنها شمار تلفات کودکان در غزه از شمار همه قربانیان حادثه سقوط هواپیمای مالزی بیشتر است.  

رهبران صهیونیست که نتوانسته اند مقاومت قهرمانانه فلسطین را سرکوب کنند به اقدامات وحشیگرانه و بمباران مدارس و بیمارستان ها روی آوردند.  

با این وجود در طول جنگ دولت اوباما همواره تاکید داشت که هیچکس مقصر نیست جز فلسطینیانی که از تسلیم شدن خودداری می‌کنند. درحالی که اوباما به شدت از کشته شدن غیرنظامیان در غرب انتقاد می‌کرد همزمان صدها میلیون دلار به اسراییل کمک فوری می کرد تا مطمئن شود کشتار بدون هیچ اختلالی در غزه در جریان است. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار