معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از اجرای طرح تابناک به منظور ارتقای مهارت دانشجویان در هنگام تحصیل خبر داد.

 پوراندخت نیرومند معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،در خصوص اجرای طرح تابناک گفت: با توجه به نرخ بالای بیکاری در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که بیشتر به دلیل نداشتن مهارت کافی برای ورود به بازار کار بوده است و این خود نیز به دلیل کاهش واحدهای کارورزی و عملی و کارگاهی در دانشگاه و پرداختن به بحث‌های نظری ایجاد شده است. سازمان فنی و حرفه‌ای کشور را بر آن داشت تا نسبت به ارتقاء مهارت در میان دانشجویان نیز دست به کار شوند. 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایفاگر نقش آموزش به تمامی اقشار جامعه است و نه به گروهی خاص تصریح کرد: آموزش به دانشجویان از سال 88 مورد توجه سازمان قرار گرفت و به صورت محدود به اجرا در آمد که8 در کنار آن اقدامات پژوهشی در زمینه کسب اطلاعات از نمونه‌های بین‌المللی تجارب در این خصوص و تجربه‌هایی که از طریق دیپلماسی مهارت در راستای کار آموزی و کارورزی به دست آمد منجر به تهیه طرح تابناک شد. 

نیرومند در ادامه اظهار داشت: با اجرای طرح تابناک دانشجویان در هنگام تحصیل تعدادی واحد مهارتی را نیز تا از این طریق دانشجویان تا حدی با کسب توانمندی مورد نیاز فارغ‌التحصیلان شوند و برای ورود به بازار کار با مشکل مواجه نشوند.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: طرح تابناک در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و پس از انجام مطالعات دقیق و آسیب شناسی‌های لازم در این خصوص طراحی شده است امیدواریم با تصویب در هیأت وزیران طرح به مرحله اجرا درآید. 

انتهای پیام/
برچسب ها: طرح ، ارتقا ، تابناک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار