رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر تلاش مجلس بر رفع قوانین معارض در مسیر پیشرفت پست بانک، گفت: ارائه مطلوب‌تر خدمات پست بانک به مردم به ویژه در سطح روستا‌ها می‌تواند زمینه جذب نقدینگی‌های سرگردان را به دنبال داشته باشد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، حسینعلی ضیایی مدیرعامل پست بانک امروز (سه‌شنبه ۱۴ مرداد ماه) با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس با کاظم جلالی رئیس این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

کاظم جلالی در این نشست با اشاره به دایره گسترده فعالیت پست بانک در ایران، گفت: پست بانک از زمان آغاز فعالیت خود تا کنون به خوبی توانسته است تا در شهرهای کوچک و روستا‌ها زمینه فعالیت بانکی را راه‌اندازی کند و از این طریق پاسخگوی نیاز بانکی روستاییان باشد.

وی در ادامه اقدامات انجام گرفته از سوی پست بانک در تسهیل فعالیت‌های بانکی برای عموم مردم را قابل تقدیر دانست و افزود: نباید دایره خدمات‌رسانی پست بانک‌ها به فعالیت‌های کنونی آن‌ها محدود شود بلکه باید با گذشت زمان با حمایت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، خدمات نوین بانکداری نیز از طریق این بانک به مردم به ویژه در روستا‌ها آموزش و ارائه شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به مشکلات پیش‌روی پیشبرد اهداف پست بانک، تصریح کرد: باید با آسیب‌شناسی عملکرد پست بانک در سال‌های اخیر، مدلی جهت بهبود و ارتقای کارکرد این مجموعه درنظر گرفته شود.

وی ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس آمادگی دارد تا تفاهم‌نامه همکاری مشترکی را با پست بانک جهت بررسی آسیب‌ها و مشکلات موجود، تهیه و به امضا برساند تا فصل جدیدی از همکاری‌های کار‌شناسی و پژوهشی مشترک بین این مرکز و پست بانک آغاز شود.

جلالی تاکید کرد: بهبود و ارتقای عملکرد پست بانک باید مبتنی بر توسعه‌ای مدون و برنامه‌ریزی شده در دوره‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشد تا محدوده خدمات رسانی و نحوه بانکداری این مجموعه گسترش و ارتقا یابد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر تلاش مجلس بر رفع قوانین معارض در مسیر پیشرفت پست بانک، تاکید کرد: ارائه مطلوب‌تر خدمات پست بانک به مردم به ویژه در سطح روستا‌ها می‌تواند زمینه جذب نقدینگی‌های سرگردان این مناطق و انتقال آن به بخش‌ تولید و ارتقای زیرساخت‌ها را به دنبال داشته باشد.

حسینعلی ضیایی مدیرعامل پست بانک نیز در پایان این نشست با اشاره به مشکلات حوزه تقنینی فعالیت پست بانک گزارشی از عملکرد خود در مدیرعاملی پست بانک را ارائه نمود.

ضیایی همچنین با اشاره به گزارش‌های ارزشمند کار‌شناسی و پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس، بر لزوم همکاری پست بانک با این مرکز تاکید کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار