نخست وزیر سابق لبنان اعلام کرد که عربستان یک میلیارد دلار به لبنان برای مقابله با تروریسم کمک کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، نخست وزیر اسبق لبنان از کمک یک میلیارد دلاری عربستان به ارتش و نیروهای امنیت داخلی کشورش خبر داد.

"سعد الحریری" از کمک یک میلیارد دلاری عربستان سعودی به ارتش لبنان خبر داد و افزود این کمک عملا دریافت شده است. 

وی به خبرنگاران گفت ملک عبدالله پادشاه عربستان تصمیم خود را برای دادن این مبلغ به ارتش لبنان و نیروهای امنیت داخلی این کشور به اطلاع وی رسانده بود. هدف از دادن این مبلغ افزایش توانایی‌های آن‌ها برای حفظ امنیت لبنان است.

عربستان این کمک مالی را در حالی به ارتش لبنان می دهد که نیروهای لبنانی در عرسال با عناصر گروه های افراطی درگیر شده اند. 

الحریری گفت: ملک عبدالله پادشاه عربستان به من اطلاع داد دستور داده است کمکی یک میلیارد دلاری در اختیار ارتش و نیروهای امنیت داخلی لبنان قرار بگیرد. ما این کمک را دریافت کرده ایم. 

"ماریا شحاده" گزارشگر العربیه در گزارشی در این باره گفت: تعداد نیروهای ارتش لبنان بالغ بر شصت هزار نفر است که یکهزار و یکصد تن از آنها عضو نیروی هوایی و تعدادی مشابهی نیز عضو نیروی دریایی این کشور هستند و در مقایسه با ارتش کشورهای همسایه از امکانات اندکی برخوردار هستند. ارتش لبنان حدود سیصد و هشتاد تانک ساخت آمریکا، فرانسه و روسیه و همچنین یک هزار و هشتصد خودروی زرهی و حدود سیصد و پنجاه توپ و چهل و یک کشتی و قایق در اختیار دارد. 

در ادامه گزارش با اشاره به امکانات نیروی هوایی ارتش لبنان آمده است: ارتش لبنان فاقد جنگنده است و حدود پنجاه و چهار فروند بالگرد و پنج فروند جت قدیمی در اختیار دارد. بودجه سالانه ارتش لبنان کمتر از هشتصد میلیون دلار است که هشتاد درصد از آن برای پرداخت حقوق نیروهاست، بر همین اساس فرماندهی ارتش لبنان بر اساس قرارداد تسلیحاتی که عربستان سعودی هزینه سه میلیارد دلاری آن را تامین می کند، خواسته است بالگردهای سبک و موشک انداز غزال و نفربرهای زرهی مجهز به تیربار و نیز بالگردهای سوپر پوما برای انتقال نیرو در اختیار ارتش لبنان قرار دهد. این بالگردها گنجایش حدود بیست نظامی را دارد. منابع نظامی اعلام کردند فرانسه با دادن موشک های ضد زره پوش و همچنین موشک های ضد هوایی به ارتش لبنان موافقت کرده است. برد این موشک ها از پنج کیلومتر فراتر نمی رود و همین امر قدرت ارتش لبنان را برای مقابله با ارتش اسرائیل محدود می کند. 

در ادامه گزارش آمده است: همچنین پیش بینی می شود لبنان برای مراقبت از مرزهای خود سامانه رادار دریافت کند. این در حالیست که بحث و جدل درباره تضمین جلوگیری از افتادن این سلاح ها به دست حزب الله که نفوذ زیادی در ارتش دارد، همچنان باقیست. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار