معاون هماهنگي توليد شرکت مادرتخصصي مديريت توليد، انتقال و توزيع نيروي برق ايران (توانير) گفت: هم‌اکنون حدود 1000 مگاوات از واحدهاي نيروگاهي به‌دليل محدوديت‌هاي آبي قادر نيستند که با تمام ظرفيت خود کار کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)،عبدالرسول پيشاهنگ  افزود: 74 پارامتر براي تعيين ميزان خروج اضطراري نيروگاه‌ها مدنظر است که تنها چهار مورد آن مربوط به خود واحد است.

وي استاندارد خروج اضطراري نيروگاه‌ها در جهان را سه درصد عنوان کرد و گفت: اين درحالي است که متوسط خروج اضطراري ناشي از واحدهاي نيروگاهي در ايران حدود دو درصد است.

پيشاهنگ با بيان اينکه ديسپاچينگ ملي 38 هزار و 400 مگاوات ظرفيت توليد براي تابستان امسال در نيروگاه‌هاي حرارتي تعيين کرده که اين رقم به 39 هزار و 500 مگاوات رسيده است، اظهار داشت: قدرت توليدي نيروگاه‌هاي ما بيش از اين است اما هم‌اکنون حدود 1000 مگاوات از واحدهاي نيروگاهي به‌دليل محدوديت‌هاي آبي قادر نيستند که با تمام ظرفيت خود کار کنند.

معاون هماهنگي توليد شرکت مادرتخصصي مديريت توليد، انتقال و توزيع نيروي برق ايران (توانير)  تصريح کرد: نيروگاه‌هايي مانند نيروگاه اصفهان و نيروگاه همدان با 20 تا 25 درصد ظرفيت خود کار مي‌کند.

وي با اشاره به اجراي راهکارهايي براي استفاده از ظرفيت همه نيروگاه‌ها، گفت: به‌تازگي قراردادي با آب منطقه‌اي همدان منعقد شده است که براساس آن، فاضلاب همدان تصفيه شده و پساب فاضلاب همدان در اختيار نيروگاه همدان قرار مي‌گيرد.

وي ادامه داد: همچنين سازمان توسعه برق ايران با تعبيه سامانه‌هاي هيبريدي و خشک در برج‌هاي خنک‌کننده در تلاش است تا آب در نيروگاه‌ها به‌صورت بهينه مصرف شود.

معاون هماهنگي توليد توانير يادآور شد: يک تکليف مجمعي در نيروگاه‌ها وجود دارد تا مصرف داخلي نيروگاه‌ها را کاهش داده و آب را به‌صورت بهينه مصرف کنند.

وي خاطرنشان کرد: بهينه‌سازي مصرف آب در نيروگاه‌ها تنها به نيروگاه‌هايي که با محدوديت آب مواجه هستند، محدود نمي‌شود و حتي نيروگاه‌هايي که با مشکل منابع آبي روبه‌رو نيستند و در کنار رودخانه و دريا احداث شده‌اند، ازطريق راهکارهاي عديده‌اي همچون تصفيه آب‌هاي برگشتي و آب‌شيرين‌کن‌ها نسبت به بهينه‌سازي مصرف آب اقدام مي‌کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: آب ، نیرو ، نیروگاه ، مگاوات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار