رئیس جمهور گفت: دنیا می‌دادند دیگر تهدید یا تحریم در برابر ملت بزرگ ایران تاثیرگذار نیست. ما نرمش قهرمانانه خواهیم داشت و همانطور که رهبری فرمودند نرمش ذلیلانه ممنوع است.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی امروز چهارشنبه 15 مرداد با حضور در ورزشگاه انقلاب شهر کرد در جمع مردم خونگرم این شهر گفت: شما می‌بینید در زمینه مسائل اقتصادی، سیاست خارجی، سیاست داخلی، مسائل فرهنگ و مسائل اجتماعی گام‌های روشن، آشکار و مشروعی را به کمک شما مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری و لطف و عنایت خداوند برداشته‌ایم.

وی افزود: امروز سیاست خارجی ایران با دیروز متفاوت است، شما دیدید که دولت در برابر ظالمانی و قدرت‌های بزرگی که اموال مردم را مسدود کرده بودند، ایستاد و حداقل 7 میلیارد دلار از چنگ آن‌ها به در آمده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی با بیان اینکه این اولین قدم است و قدم‌های بعدی را این ملت با قدرت برخواهد داشت، تصریح کرد: دنیا می‌دادند دیگر تهدید یا تحریم در برابر ملت بزرگ ایران تاثیرگذار نیست. ما نرمش قهرمانانه خواهیم داشت و همانطور که رهبری فرمودند نرمش ذلیلانه ممنوع است.

رئیس جمهور تاکید کرد: تسلیم در برابر قدرت‌های بزرگ ممنوع است، اما منطق استدلال سخن گفتن از طریق معیارهای اسلامی و قرآنی سیره پیامبر سیره امام مجتبی، علی ابن موسی الرضا و ائمه اطهار(ع) ما با دیگران سخن می‌گوییم با منطق و استدلال حقوق مردم را باز پس می‌گیریم و به حول قوه الهی به همه حقوق این ملت دست خواهیم یافت.

دکتر روحانی در ادامه با بیان اینکه در زمینه اقتصادی نسبت به پارسال ثبات و آرامش بیشتری وجود دارد، اظهارداشت: امروز مردم دیگر برای خریدن ارز سکه حرص نمی‌ورزند، امروز دیگر کسی آن‌ها را به عنوان ذخیره به خانه و زیر تشک هدایت نمی‌کند و مردم احساس ثبات می‌کنند، هم در مغازه‌ها و کالاها هم در اجناس و هم در ارز هم در بازار بورس هم در سکه و طلا ثبات و آرامش به کمک شما مردم به جهان اقتصاد کشورمان باز گشته است و این مهمترین پایه برای سرمایه گذاری در این کشور است.

وی گفت: امروز سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به سمت ایران حرکت کرده‌اند و شما می‌بینید گروه گروه از سرمایه‌داران ایرانی در خارج یا سرمایه‌داران خارجی مراجعه می‌کنند. در همین استان ده‌ها طرح در دست بررسی است تا سرمایه گذاری شود و شما شاهد چهارمحال جدید شهرکرد جدید استانی توسعه یافته خواهید بود.

رئیس جمهور بیان داشت: مردم عزیز و بزرگوار چهارمحال بختیاری همه ما می‌دانیم کشور ما از لحاظ آب در مشکلات است و مردم ما مردمی هستند عدالت‌جو، بزرگوار، هم زیست با دیگران همه توجه به حقوق هم دیگر خواهند داشت شما بدانید اگر طرحی به مردم این استان به چشمه سارهای این استان لطمه‌ای وارد کند این دولت خود مانع خواهد بود.

دکتر روحانی تاکید کرد: همان طور که در اهواز به مردم خوزستان گفتم تمام سرشاخه‌های کارون و زاینده رود آن‌گاه که برای آب آشامیدن باشد، همه باید از آب آشامیدن استفاده کنند، اما آن جا که استفاده‌های دیگر از آب مطرح باشد دیگر حساب و کتاب است. حقوق همه مردم است عادلانه باید عمل شود و این دولت برمبنای قانون برمبنای عدالت و برمبنای مساوات و حق آبه همه کشاورزان حق آبه همه آنهایی که از آب بهره می‌بردند عادلانه رفتار خواهد کرد.

وی افزود: از شما خواهش می‌کنم نسبت به مسئله آب نگرانی نداشته باشید و بدانید شورای عالی آب دولت تدبیر و امید مقام معظم رهبری نظام ایران برمبنای عدل و حق کارها را پیش خواهد برد.

رئیس جمهور تصریح کرد: اما همه مردم ایران باید بدانند ما باید در مسئله آب هم صرفه جویی کنیم و هم به طریق علمی استفاده کنیم کشور ما بر روی کمربند خشک قرار گرفته است درست است چند حجای ایران از لحاظ وضع آب نسبتا متعادل و خوب است اما کشور کشوری است خشک و متاسفانه سال‌های اخیر سال‌های خشکسالی بوده است.

وی با بیان اینکه در همین استان ترسالی و خشکسالی است بنابراین ما باید حواسمان جمع باشد تا به بهترین نحو از آب استفاده کنیم، تاکید کرد: در عین حال می‌دانم استان چهارمحال و بختیاری یکی از مشکلاتش آب است و اتفاقا آب شرب است و آب آشامیدنی یکی از طرح‌هایی که در این سفر من می‌خواهم اعلام کنم طرح بن‌- بروجن است که آب آشامیدنی را از منطقه بن به شهر کرد و در نهایت به بروجن و همه شهرها و روستاهای مسیر راه می‌رساند این طرح البته یک روزه اجرا نمی‌شود طرح چند ساله است اما در عین حال این کار انجام خواهد شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: به حول قوه الهی دولت همراه با بخش خصوصی که آن‌ها را دعوت کرده است این طرح را اجرایی و عملیاتی خواهد کرد و امیدوارم و تلاش خواهیم کرد در همین دولت یازدهم این طرح آبرسانی را به مرحله عمل و اجرا درآوریم.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه البته این که من می‌گوییم در این دولت قولی که وزارت نیرو به من داده تاپایان سال 95 است، گفت: من کمی احتیاط می‌کنم و می‌گویم ما این کار را تا پایان دولت انجام می‌دهیم که اگر کمی دیر و زود شد مشکلی نداشته باشیم.

وی افزود: طرح ونک و در لردگان بحث سد که ان شالله هم بحث شده هم مطالعه شده همان‌ها را اجرا و عملیاتی خواهیم کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: مسئله دوم که مسئله مهم برای این استان و برای ایران است راه آهن شهر کرد به اهواز است ما ان شالله اصفهان را از طریق شهرکرد و از طریق این استان به خوزستان و اهواز راه آهنش را متصل خواهیم کرد.

دکتر روحانی اظهارداشت: این راه آهن موجب آبادانی این استان خواهد شد و تحولی بزرگ در این استان ایجاد می‌کند البته این طرح بیش از یک میلیارد دلار هزینه دارد ما تصمیم این طرح را امروز در محضر شما مردم چهارمحال و بختیاری اعلام می‌کنم.

دکتر روحانی با بیان اینکه به وزارت مسکن و راه شهرسازی ابلاغ شده است که این طرح به عنوان طرح مصوب دولت تدبیر و امید باید آغاز شود، خاطرنشان کرد: طراحی و برنامه‌ریزی این است که این طرح، طرح هفت ساله باشد، چون باید پل‌های بسیار طولانی تونل‌های و  بسیار طولانی احداث شود. این تونل دیگر تونلی نیست که شما می‌گویید نباشد؛ تونل‌‌های متعدد ایجاد خواهد شد تا ان‌شاالله این راه اهن که برای توسعه این استان بسیار مهم خواهد بود، اجرا و عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: این راه آهن آغاز خواهد شد،در همین دولت یازدهم سرمایه‌دار خصوصی داخلی و خارجی دعوت خواهد شد قراردادها منعقد خواهد شد و کار شروع می‌شود من اینجا اعلام می‌کنم همه مسئولان در این زمینه باید تلاش کنند و ان‌شاالله 5 ساله آن را به پایان برسانند.

رئیس جمهور با بیان اینکه طرح سوم که برای این استان بسیار اهمیت دارد بحث فولاد است، تصریح کرد: تکمیل فولاد و راه اندازی آهن اسفنجی و ورق، طبق قولی که مسئولان به ما دادند، و من به شما قول خواهم داد که اجرایی شود و کار آن هم با بخش دولتی است و هم بخش خصوصی، ان شالله صندوق توسعه ملی هم کمک خواهد کرد این طرح در سال 94 و 95 اجرایی و عملیاتی شود و برای اشتغال استان و توسعه استان بسیار تاثیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه طرح چهارم این است که استان باید مرکز و قطب گردشگری شود، گفت: این همان قولی است که پارسال من در سخنرانی انتخاباتی در شهر کرد اعلام کردم گفتم این استان باید قطب گردشگری شود همین جا اعلام می‌کنم به معاونت مربوطه معاونت میراث فرهنگی و صنایع گردشگری که باید طرح جامع گردشگری تا پایان امسال تهیه و تصویب شود.

دکتر روحانی افزود: باید با طرح‌های گردشگری و طرح‌های مربوط به صنایع دستی شش هزار شغل جدید ایجاد شود این کار با کمک بخش خصوصی با کمک صندق توسعه ملی باید آغاز شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: در همین تعطیلات عید آقای استاندار به من گفتند یک میلیون گردشگر وارد این استان شدند البته این استان استعداد بسیار زیادی برای گردشگری دارد که می‌تواند اشتغال و توسعه برای استان ایجاد کند.

وی تاکید کرد: مردم عزیز  بزرگوار چهار محال و بختیاری غیر از چهار طرح مهمی که اعلام شد، و به حول قوه الهی 79 پروژه در سال 93  و 94 اتمام خواهد یافت و عملیاتی خواهد شد با 206 میلیارد تومان که همه این طرح‌ها در شهرهای مختلف و سراسر این استان اجرایی و عملیاتی خواهد شد 76 پروژه در سال 93 و 3 پروژه در سال 94 اجرایی خواهد شد.

دکتر روحانی گفت: دولت برای مسئله سلامت و بیمه مردم اهمیت ویژه‌ای قائل است همان طور که می‌دانید در طول یکی دو ماه گذشته طرح تحول سلامت اجرایی و عملیاتی شده است تمام مردم ایران زیر پوشش بیمه درمانی قرار گرفته‌اند هر کس بیمه نیست می‌تواند برود ثبت نام کند و خود را در تحت پوشش بیمه قرار دهد.

رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه همه مردم از طرح جدید تحول سلامت برخوردار خواهند شد، خاطرنشان کرد: مردم عزیزی که تا دو ماه پیش وقتی به بیمارستان مراجعه می‌کنند بیش از 37 درصد از مخارج از جیب خود ناچار بودند پرداخت کنند طبق آخرین گزارشی که وزارت سلامت به ما اعلام کرده است، خرج مردم در بیمارستان در شهرها 7 درصد و در روستاها 5 درصد بوده ما ان‌شالله این طرح را ادامه خواهیم داد تا مردم ما از لحاظ سلامت و بیمه در نگرانی نباشند از لحاظ کشاورزی هم شما می دانید دولت پارسال در شهریور قیمت تضمینی گندم را اعلام کرد و اثرش این بود که امسال محصول گندمی که دولت خریده است و تا یک ماه دیگر خواهد خرید بیش از 7 میلیون تن خواهد بود این اثر همان برنامه ریزی دقیق است و ان‌شالله در زمینه کشاورزی باز هم دولت قدم‌های موثر دیگری را بر خواهد داشت.
شاد و پیروز و موفق باشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار