فیلم مستند پرتره "درة التاج" به کارگردانی محسن سلیمانی فاخر، در پنجاه و ششمین برنامه سینما تک خانه هنرمندان ،16 مرداد ، ساعت 17 به نمایش در می‌آید.

 به گزارشحوزه سینما باشگاه خبرنگاران ؛ این مستند که از تولیدات  مدیریت فرهنگی هنری منطقه یک در سال 92 است به زندگی و شخصیت استاد عبداله انوار ریاضی دان ، نسخه نویس ، مورخ و تهران پژوه ، موسیقی دان  اختصاص دارد .

در حاشیه این نمایش از استاد انوار تجلیل به عمل می اید و دکتر پیمان ناصح پور ،استاد موسیقی  و استاد فنی دانشگاه تهران و دکتر فریبا افکاری  استاد کتابداری دانشگاه  تهران به ایراد سخن خواهد پرداخت و در ادامه فیلم مورد نقد و تحلیل قرار می گیرد.

بررسی ابعاد تخصصی استاد انوار در زمینه های تهران شناسی، نسخه نویسی ، فلسفه، قران پژوهی و نیز دغدغه های شخصی و زندگی خصوصی وی در استانه 90 سالگی در "دره التاج "به تصویر کشیده می شود.

سید عبدالله انوار (زادهٔ ۱۳۰۳ خورشیدی) از مترجمان ایرانی و از پیش‌کسوتان معاصر نسخه‌شناسی در ایران است.

وی نسخه‌پژوه، نسخه‌شناس، فهرست‌نویس، ریاضی‌دان و متخصص متون کهن ریاضی نیز هست. وی بیش از ۲۰ سال رئیس بخش نسخ خطی کتابخانه ملی ایران بود و در طول دوران کاری خود حدود ۱۰ جلد فهرست نسخه‌های خطی به فارسی و عربی را تدوین کرد. وی یکی از حروف (مجلدات) لغت‌نامه دهخدا را نیز تدوین کرده‌است.

وی استاد هندسه عالی دانشگاه شریف است و هم اکنون در سن 90 سالگی به تدریس و تحقیق و پژوهش مشغول است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار