به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید احمد صفوی در این باره افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، اختلاف قیمت محصولات میادین و بازارها در مقایسه با سایر مراکز سطح شهر، در گروه میوه جات حدود 40 درصد و سبزیجات 37 درصد است که به لحاظ سیستم نرخگذاری، کنترل و نظارت های مستمر برای شهروندانی که از میادین و بازارها این سازمان مایحتاج خود را تهیه می کنند، این میزان صرفه جویی قابل ملاحظه را به همراه دارد.
وی بانک مرکزی را به عنوان منبعی معتبر که اختلاف قیمت محصولات عرضه شده در میادین و بازارهای سازمان میادین با سایر مراکز عرضه سطح شهر را تایید می کند، معرفی کرد و ادامه داد: بانک مرکزی همواره پس از نرخ گذاری محصولات کشاورزی در میادین میوه و تره بار اختلاف قیمت این محصولات با سایر مراکز سطح شهر را اعلام می کند که بر اساس آخرین اعلام بانک مرکزی در هفته منتهی به 3 مردادماه سالجاری قیمت محصولات گروه سبزیجات و گروه میوه جات 43 درصد پایین تر از سایر مراکز عرضه میوه و تره بار در سطح شهر بوده است. بر این اساس کلیه محصولاتی که در میادین و بازارهای سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران عرضه می شود، بی شک اختلاف قیمت چشمگیر نسبت به سطح شهر دارند.
وی با اشاره به یکسان بودن نرخ محصولات در تمامی میادین و بازارهای این سازمان در تمامی نقاط سطح شهر تهران یاد آور شد: سازمان میادین با دارا بودن 187 میدان و بازار حدود 6 تا 7 درصد مراکز توزیع میوه و تره بار سطح شهر را با تابلو و آرم مشخص در اختیار دارد.
وی درباره اینکه به روند نرخ گذاری در این سازمان خاطر نشان کرد: نرخ گذاری در 187 میدان و بازار سازمان میادین در سطح شهر پروسه مختص به خود را دارد و در کمیته ای متشکل از نمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت معدن و تجارت و همچنین نماینده شورای اسلامی شهر تهران و با حضور نمایندگان سازمان میادین انجام می گیرد.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران همچنین اضافه کرد: به منظور اجرای این نرخ ها، علاوه بر حضور مستمر بازرسین کنترل نرخ در این مراکز، کنترل های محسوس و نامحسوس نیز از سوی سازمان میادین و شهرداری بر روند اجرای قیمت محصولات صورت می پذیرد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بر اساس آیین نامه انضباطی با متخلفین برخورد و جرائم و مجازات های مقرر در آئین نامه حتی تا فسخ قرارداد و ثبت در لیست ممنوعه
جهت ممانعت از فعالیت آنها در آینده را در بر دارد.
وی تاکید کرد: سازمان میادین با جدیت امر نرخ گذاری و نظارت بر فروش محصولات در میادین و بازار های تابعه سازمان میادین میوه و تره بار که روزانه حدود 450 هزار نفر مراجعه کننده دارد را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است اما مسئولیتی در رابطه با کنترل و نظارت سایر مراکز عرضه و فروشگاه های سطح شهر بر عهده این سازمان نیست.
صفوی همچنین درباره روند نرخگذاری در مراکز عمده فروشی از جمله میدان میوه و تره بار مرکزی اظهار کرد: نظام نرخگذاری و کنترل نرخ در عرضه محصولات بصورت عمده فروشی در میدان مرکزی و همچنین سایر مراکز عرضه و مغازه های میوه و تره بار در سطح شهر به شهروندان بر اساس قوانین از جمله قانون نظام صنفی توسط اتحادیه های مربوطه و با نظارت اداره بازرسی سازمان
صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعزیرات حکومتی پیش بینی شده است.
انتهای پیام/