دبیر همایش «ولایت در فرهنگ رضوی» گفت: به دلیل جذابیت بحث ولایت این موضوع با استقبال شرکت‌کنندگان روبه‌رو شد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)؛ حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان و دبیر این همایش گفت: امسال چهارمین دوره‌ای است که جنوب استان کرمان متولی برگزاری جشنواره است، برخلاف شمال این استان که از ابتدای جشنواره فعال بود.
 
وی به چرخش رویکرد چهارمین دوره جشنواره امام رضا(ع) در این استان اشاره کرد و گفت: در دوره نخست جشنواره امام رضا(ع)، سرود رضوی و دو دوره بعدی آن به تئاتر کوتاه زائر اختصاص داشتند اما در این دوره مبحث علمی‌تر و دانشگاهی‌تری را به عنوان موضوع جشنواره انتخاب کردیم. در انتخاب این موضوع با استادان حوزه و دانشگاه هماهنگ و هیأت علمی آن تشکیل شده است.

این مقام مسئول افزود: به علت استقبال از این همایش تاکنون دوبار مهلت ارسال آثار را تمدید کرده‌ایم. مهلت اولیه تا سی تیز و مهلت دوم تا ده مرداد بود. تعداد نهایی آثار هنوز مشخص نیست اما تاکنون بیش از هشتاد اثر به دست‌مان رسیده است. همچنین امکان ارسال چکیده مقاله نیز در سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان برای علاقه‌مندان فراهم بود.
 
حسینی ادامه داد: تاکنون جلساتی نیز با هیأت علمی جشنواره برای بررسی نحوه داوری و برگزاری خواهیم داشت. اختتامیه همایش نیز دوازدهم شهریور در جنوب استان کرمان با حضور مسئولان استان در جیرفت برگزار خواهد شد.
 
وی از دریافت نزدیک به هشتاد اثر در دور اول مهلت ارسال آثار خبر داد و گفت: به علت استقبال از این دوره از همایش این مهلت را از سی تیر به ده مرداد افزایش دادیم.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان درباره دلایل استقبال از این دوره از جشنواره امام رضا(ع) در جنوب استان کرمان گفت: ولایت موضوع روز است که هم برای دانشگاهیان و هم حوزویان جذابیت دارد. ابتدا به این دلیل که فکر شاید از این موضوع استقبال نشود آن را با استادان حوزه دانشگاه مطرح کرده، نظرات آنان را نیز بررسی کردیم تا اینکه تصمیم نهایی گرفته شد.
 
حسینی در پایان گفت: نفرات برگزیده در سه سطح اساتید و پژوهشگران، دانشجویان و طلاب و همچنین نوقلمان انتخاب می‌شوند که هر گروه سه برگزیده خواهد داشت. جوایز این سه گره متفاوتند در سطح اساتید، مبلغ جایزه از 15 میلیون تا 10 میلیون ریال است. در گروه دوم از نه تا هفت میلیون ریال و در گروه سوم از شش تا چهار میلیون ریال است. تندیس و لوح سپاس نیز به نفرات برگزیده اهدا خواهد شد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار