روستاییان و عشایر استان چهارمحال و بختیاری در ادامه ششمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید بعدازظهر امروز چهارشنبه با رییس جمهوری در تالار فرهنگ شهرکرد دیدار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی؛ رییس جمهور در این دیدار، با بیان این که شرایط دنیا تغییر یافته است و ما باید بین سنت دیروز و مدرنیته امروز یک تلفیق و آشتی برقرار کنیم، گفت: باید هم از دانش و علم روز استفاده و هم از سنت های بسیار خوب گذشته به درستی پاسداری کنیم.
حجت الاسلام دکتر روحانی، در ادامه ششمین سفر کاروان تدبیر و امید در دیدار روستاییان و عشایر استان چهارمحال و بختیاری افزود: در گذشته دست های شهرها به سمت روستاها و عشایر دراز بود، اگر لبنیات می خواستند دستشان به سمت روستاها دراز می کردند.
وی ادامه داد: اگر گندم برای نان خود می خواستند، دست به سمت روستاها دراز بود و اگر انواع میوه های مورد نیاز می خواستند دستشان به سمت روستاها دراز بود حتی اگر جایی می خواستند بروند برای مَرکب خوب هم دستشان به سوی روستا دراز بود.
رییس جمهوری تصریح کرد: امروز کم کم صحنه تغییر یافته و در حال دگرگونی است و این برای همه ما جای تاسف دارد البته روستاییان و عشایر ما افتخاراتی از دیرباز داشته اند که امروز نیز دارا هستند و فردا هم خواهند داشت.
دکتر روحانی اظهار داشت: دل پاک، روح باصفا، ایثار و فداکاری، وطن دوستی، استحکام خانواده، احترام به بزرگ تر، اخلاق، ایمان و همه این ویژگی های خوب گذشته امروز در روستا و عشایر وجود دارد و فردا هم خواهد بود و ما از این بابت خوشحال هستیم.
وی افزود: اما باید اشکال مساله را حل کنیم، به هر حال روستاییان ما نیاز به دانش و فرهنگ جدید دارند و در دنیای امروز دانش و اطلاعات و آثار دانش و فناوری تمام زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده و ما نمی توانیم در کشاورزی همانند 100 سال پیش باشیم./ش/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.