شروع بموقع تغذیه باشیرمادر برای مادر و نوزاد مزایای بسیاری دارداز جمله آغوز یا کلستروم برای نوزاد بسیار مغذی است . نیاز نوزاد در این هنگام خیلی کم است و قطرات کم آغوز نیز برای او کافی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص شیر مادر گفت: شروع بموقع تغذیه با شیرمادر برای مادر و نوزاد مزایای بسیاری دارداز جمله آغوز یا کلستروم برای نوزاد بسیار مغذی است . نیاز نوزاد در این هنگام خیلی کم است و قطرات کم آغوز نیز برای او کافی است.

جمشیدپور گفت : آغوز سرشار از عوامل ایمنی بخش است و اولین واکسن نوزاد محسوب می شود که او را در برابر بسیاری از بیماری ها حفافت کرده و به تنظیم سیستم ایمنی در حال تکامل نوزاد نیز کمک می کند.

جمشیدپور گفت: آغوزحاوی فاکتورهای رشد است که به تکامل و عملکرد موثر روده نوزاد کمک کرده وورود میکرو ارگانیزم ها و آلرژن ها را به بدن نوزاد مشکل می سازد.

وی افزود آغوز سرشار از ویتامین A است که برای حفافت از چشم ها و کاهش عفونت ها اهمیت دارد و ازطرفی با تحریک عمل دفع، به پیشگیری از زردی نوزاد کمک می کند. به تولید شیر کافی برای تغذیه بعدی و همچنین پیشگیری از بروز هیپوگلیسمی کمک می کند./ش/ن

برچسب ها: کرمانشاه ، آغوز ، نوزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.