دکتر نوریان با بیان اینکه خون عضوی از بدن است، گفت: خون تنها عضوی از بدن است که می‌توان بارها در دوران حیات آن را اهدا کرد و باعث افتخار هر فرد اهدا کننده‌ای است که عضوش را برای رفع نیاز بیماران اهدا می‌کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مرتضی نوریان چهارشنبه شب در مراسم چهلمین سال تاسیس سازمان انتقال خون ایران در قم ضمن خیر مقدم به حاضرین در مراسم گفت: اهداکنندگان کسانی هستند که عضوی از بدن خود را در راه نجات جان بیماران بدون هیچ چشم داشتی و با انگیزه کاملاً خداپسندانه اهدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه قدمت انتقال خون در ایران به سال 1353 می‌رسد و در همین سال نیز سازمان انتقال خون تاسیس شد، عنوان کرد: نخستین پایگاه منطقه‌ای قم در سال 62 شروع به فعالیت کرد و در این 31 سال با وجود مسائل و مشکلاتی که در این راه وجود داشته است 500 هزار اهدا خون انجام شده که نیازهای قم را کاملاً برطرف کرده است.

مدیرکل انتقال خون استان قم با بیان اینکه ما جزء کشورهای برتر در اهدا خون چه در منطقه و چه در بین کشورهای توسعه یافته هستیم، گفت: ایمنی و بهداشت خون ما در بالاترین حد است و شاخص قم نیز بالاتر از میانگین کشور است.

وی اشاره به اینکه به لحاظ بافت فرهنگی همیشه در قم با استقبال خوبی در زمینه انتقال خون مواجه بودیم، تصریح کرد: در قم از لحاظ امکانات مشکل اساسی داریم و گاهی اهداکنندگان در صف‌های طولانی می‌ایستند که با تلاش مسئولین استانی درصدد هستیم که این امکانات را به حداکثر برسانیم.

نوریان ضمن تشکر از همه اهداکنندگانی که دعوت سازمان انتقال خون را پذیرفته‌ و همیشه در بحران‌ها یاری‌گر این سازمان بوده‌اند، بیان کرد: شما باید تلاش خود را برای تشویق جوانان به اهدا خون انجام دهید و در این مورد مبلغ خوبی باشید.

وی با بیان اینکه نیاز به خون همیشگی بوده و محدود نیست، عنوان کرد: گرچه آمارهای ما خوب است ولی به لحاظ محدودیت عمر سلول‌های خونی نیاز به اهدا خون همیشگی است و امیدوارم همه شما بتوانید مبلغان خوبی برای تشویق جوانان به اهدا خون باشید.

مدیرکل انتقال خون استان قم با اشاره به اینکه در اهدا خون مهم‌ترین هدف، سلامت اهدا کننده است گفت: در تمام مراکز انتقال خون پزشکان حضور دارند و کسانی که قصد اهدا خون را دارند نباید نگرانی از بابت اهدا خون داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر کمیت اهدا خون امروز بحث کیفیت آن نیز اهمیت دارد، تصریح کرد: بینش مردم ما به حدی رسیده است که خودشان در این راه قدم می‌گذارند تا نیازمندی را نجات دهند.

نوریان بیان کرد: هدف ما این است که همه مردم جزء اهداکننده‌های مستمر قرار بگیرند و باید به حدی برسیم که هر کسی حداقل سالی دو بار خون اهدا خون کند.

وی عنوان کرد: خون عضوی از بدن بوده و تنها عضوی است که می‌توان بارها در دوران حیات آن را اهدا کرد و موجب افتخار هر فرد اهدا کننده‌ای است که عضوش را برای رفع نیاز بیماران اهدا می‌کند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: قم ، خون ، سلامتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.