مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان ؛در وهله اول اقدام به برگزاری کارگاههای علمی و عملی کشت قارچ و در مرحله دوم اقدامات مشاوره ای و راه اندازی بیش از 14 سالن کشت در مجموع به ظرفیت واقعی210 تن قارچ تازه در سال با اشتغال 22 نفر کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت :نظر به اهمیت تامین پروتئین مورد نیاز جامعه و با در نظر گرفتن استفاده حد اکثری از سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در واحد سطح و توسعه اشتغال در زیر بخشهای تولیدی کشاورزی علی الخصوص ایجاد کسب وکار ویژه بانوان و روستاییان با عنوان اشتغال مشاغل خانگی و خوشه های کوچک تولیدی و از طرفی تقاضای بیش ازحد متقاضیان کشت و تولید و احداث سالنهای کشت قارچ خوراکی دگمه ای و صدفی در سطح شهرستان ماهنشان، در مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان اقدامات زیادی انجام شده است.

پیمان افزود:د جهاد کشاورزی این شهرستان در وهله اول اقدام به برگزاری کارگاههای علمی و عملی کشت قارچ و در مرحله دوم اقدامات مشاوره ای و راه اندازی بیش از 14 سالن کشت در مجموع به ظرفیت واقعی210 تن قارچ تازه در سال با اشتغال 22 نفر و درآمد زایی به طور میانگین 12 میلیارد ریال کرده است.

وی با اشاره به استقبال روستاییان از این شغل و تولید قارچ خوراکی در قسمتی از باغ و یا قسمتی از منازل مسکونی روستایی تغییر کاربری یافته، لزوم گذراندن آموزش و دوره های عملی و صدور کارت شناسایی تولید قارچ خوراکی در واحد های کوچک را مستلزم تولید میانگین قابل قبول ( 25 درصد در متر مربع) دانست.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان خاطر نشان کرد :که با حمایت از تولیدکنندگان این بخش با اعطای تسهیلات با سود بانکی پایین با هدف احداث سالنهای کشت در منطقه می توان قدمهای بزرگتر در عرصه توسعه و افزایش تولید این محصول مهم برداشت.

پیمان خاطر نشان کرد :قارچ خوراکی با قابلیت هضم بسیاربالا و پروتئین و ویتامین و املاح معدنی فراوان در آن، جایگزین بسیار خوب برای گوشت قرمز می باشد.




انتهای پیام/ش/ن
برچسب ها: تولید ، قارچ ، خوراکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.