شهرکرد/

بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از دو طرح صنعتی استان چهارمحال و بختیاری

همزمان با نخستین روز از سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان چهارمحال و بختیاری، وزیر صنعت، معدن و تجارت از طرح فولاد یک میلیون تنی سفید دشت و کارخانه ورق خودروی شهرستان بروجن دیدن کرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری در حاشیه این بازدید گفت: مجتمع فولاد یک میلیون تنی سفید دشت با 45 درصد پیشرفت فیزیکی در دو بخش احیا و فولاد سازی در حال ساخت است.
سیدنعیم امامی اظهار داشت: این کارخانه در بخش فولادسازی 38 درصد و در بخش احیا حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی، ظرفیت تولید این کارخانه را یک میلیون تن شمش آهن و فولاد در سال اعلام کرد.
امامی افزود: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم 9 هزار نفر در استان چهارمحال و بختیاری فراهم می شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه شرکت ورق خودروی استان چهارمحال و بختیاری، تولیدکننده ورق گالوانیزه خاص استفاده در صنعت خودروسازی است اظهار داشت: در سال جاری بیش از 60 هزار و 332 تن ورق خودرو در این شرکت تولید و روانه بازار شده است.
وی افزود: از محصول تولید شده، یکهزار و صد تن ورق صنعتی به کشور عراق صادر شد.
امامی تصریح کرد: پیش بینی اولیه تولید این واحد صنعتی 300 هزار تن در سال در نظر گرفته شده بود که به 400 هزار تن در سال افزایش یافت.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: ورق گالوانیزه تولیدی این کارخانه جایگزین ورق های وارداتی مصرفی در صنایع ساخت بدنه خودرو شده است.
وی افزود: عدم خوردگی و مقاومت بالا در برابر نمک های محلول در آب، آلودگی هوا، رطوبت و سایر مواد خورنده از ویژگی های ورق تولیدی در استان چهارمحال و بختیاری است.
مجتمع ورق خودرو گالوانیزه استان چهارمحال و بختیاری، در سال 88 در منطقه صنعتی سفید دشت از توابع شهرستان بروجن به بهره برداری رسید و این صنعت برای 270 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرد.
منطقه صنعتی سفید دشت در 40 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع است./ش/ن
برچسب ها: طرح ، صنعتی ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.