فیلم مستند"یال شمالی دماوند" به کارگردانی و تهیه‌کنندگی "یوسف سورنی‌نیا" پنج شنبه 16 مرداد در محوطه فضای باز خانه هنرمندان ایران نمایش داده خواهد شد.

به گزارشحوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگارانبه نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در ادامه برگزاری جلسات هفتگی فیلم‌های مستند در پنجشنبه‌های خانه هنرمندان، مستند «یال شمالی دماوند» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی «یوسف سورنی‌نیا»، امروز پنجشنبه 16 مرداد، ساعت 20:30 در فضای باز خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

این مستند درباره یک گروه کوهنوردی است که در بهمن سال 86 به دعوت پرستو ابریشمی برای صعود یال شمالی دماوند عازم تهران شدند و در قالب یک تیم چهارنفره به روستای ناندل در قسمت شمالی دماوند رفتند.در این صعود، گروه کوهنوردی بر اثر هوای نامساعد و طوفان به اجبار برای سه روز در جان‌پناه پنج هزارمتری سر کردند، تا زمانی که مواد غذایی، آب و سوخت‌شان به پایان رسید و در حرکتی انتحاری و تحمل طوفان سخت به سوی دشت چمن بن و روستای ناندل حرکت کردند.

سورنی‌نیا که خود در این صعود شرکت داشت، از روند حرکت گروه تصویربرداری کرده و پس از یک تدوین اولیه، فیلمی ساخته شد که در سومین جشنواره دوسالانه فیلم‌ها و گزارش‌های کوهنوردی انجمن کوهنوردان با پیشی‌گرفتن از چند فیلم تلویزیونی، تندیس جشنواره و جایزه فیلم برتر منتخب مخاطبان را نیز به دست آورد.

گفتنی است؛  این فیلم روز پنجشنبه 16 مردادماه 93 و ساعت 20:30 در فضای باز خانه هنرمندان به نمایش درمی‌آید. شرکت در این جلسه نمایش فیلم برای عموم آزاد است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار