نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت:زمانی حلقه های تربیتی اثر بخش خواهد بود، که مربیان ابتدا به اصلاح نفس خویش بپردازند و الا نه تنها اثر بخشی مثبت ندارند،بلکه عادات و اخلاق نامناسب خویش را نیز به دیگران القا می کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد اظهار داشت:حضرت علی(ع) می فرمایند:کسی که می‎خواهد راهنما و سرپرست قومی باشد سزاوار است اول خودش را در صراط مستقیم قرار دهد قبل از اینکه به اصلاح دیگران بپردازد و الا مثل کسی است که بخواهد سایه یک چوب را صاف کند قبل از اینکه خود چوب را صاف کند.


عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:این الگو پذیری در خانواده،مدرسه و جامعه وجود دارد؛لذا باید کسانی که به تربیت افراد دیگر می پردازند، در رفتار و گفتار خود دقت کنند.


وی به اهمیت تربیت و اصلاح دیگران نیز اشاره کرد و ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) خطاب به حضرت علی (ع) می‎فرمایند: اگر یک نفر به دست تو هدایت شود، برای تو بهتر است از همه آنچه خورشید بر آن می تابد.

آیت الله طباطبایی خاطرنشان کرد: چه بسیار در روایات داریم که در روز قیامت افرادی که توسط دیگران هدایت شده اند،به بهشت می روند و کسی که او را هدایت کرده وارد جهنم می شود، لذا مراقب باشید از آن دسته افراد نباشید.


وی افزود: سعی کنید قبل از اینکه برای دیگران دلسوزی کنید و غصه دیگران را بخورید به فکر آخرت خود باشید،چرا که با اصلاح خود، دیگران را نیز بهتر هدایت می‎کنید.


انتهای پیام/

برچسب ها: اصفهان ، نماینده ، ولی ، فقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.