عضو دفتر سیاسی حماس جزئیات مربوط به نشست نمایندگان گروه های فلسطینی با سرلشگر محمد "فرید التهامی" رییس دستگاه اطلاعات عمومی مصر در قاهره را اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری معا، عزت الرشق گفت: سرلشگر التهامی در این نشست که دوشنبه شب در قاهره برگزار شد قول داد شروط و مطالبات گروه های مقاومت را به عنوان مطالبات ملت فلسطین تلقی کند و زیرا مطالبات گروه های مقاومت متمایز از مطالبات ملت فلسطین نیست.

الرشق افزود: التهامی در این نشست گفت که طرح ابتکاری مصر برای آتش بس متن مقدسی نیست که غیرقابل تغییر باشد. هدف جلوگیری از خونریزی بیشتر در غزه است.»
وی درباره عقب نشینی و عدول گروه های فلسطینی از مطالبات خود در مقابل آتش بس اظهار داشت: « حماس و سایر گروه های مقاومت فلسطینی حاضر در قاهره بر منصرف نشدن از شروط و مطالبات خود تاکید دارند. آن چه که ما به عنوان شرط ارائه کرده ایم در مقابل قربانیان ملت فلسطین و جنایت رژیم صهیونیستی در نسل کشی کودکان و زنان کمترین است.

این عضو دفتر سیاسی جنبش حماس بار دیگر موضوع خلع سلاح مقاومت را به شدت رد و تاکید کرد این خط قرمز مقاومت فلسطین است. 

عزت الرشق گفت گروه های مقاومت از هیچ یک از خواسته های شان در مقابل تمدید آتش بس در غزه کوتاه نخواهند آمد.

هیئت مذاکره کننده اسرائیلی به قاهره بازگشت. این هیئت چند ساعت پیش قاهره را به مقصد تل آویو ترک کرده بود. اعضای این هیئت در تل آویو با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و موشه یعلون وزیر جنگ این رژیم دیدار کردند.

از سوی دیگر گروه های فلسطینی با رئیس سازمان اطلاعات مصر دیدار کردند.

بنابر گفته برخی منابع اسرائیل طی چند ساعت آینده به فهرست خواسته های فلسطینیان پاسخ می گوید.

این منابع افزودند طرف مصری به خوبی خواسته های فلسطینیان را در خصوص رفع محاصره غزه، بازگشایی گذرگاه ها، ایجاد بندر و فرودگاه درک می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار