معاون امور توسعه تجارت خارجی گلستان گفت: ارزش کالاهای صادر شده از این استان به خارج از کشور در سه ماه نخست سال جاری 10 در صد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گرگان،درویشعلی حسن زادهˈ در این باره گفت:در این سه ماهه نخست سال 93 بیش از 212 هزار تن کالا از استان گلستان صادر شد که از لحاظ حجمی نیز شش درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش داشته است.


وی درباره آمارهای سال های گذشته اضافه کرد:در سال 77 میزان صادرات از گمرکات استان گلستان حدود 24 میلیون ریال بوده که این میزان در سال 92 از گمرکات استان گلستان 225 میلیون دلار بوده است و پیش بینی می شود تا پایان سال 93 صادرات 350 الی 400 میلیون دلاری کالا از گلستان را شاهد باشیم.


حسن زاده عمده کالاهای صادراتی از استان گلستان را مواد غذایی شامل پنیر و سایر لبنیات،رب گوجه فرنگی و گوشت مرغ،میلگرد و سازه های فلزی،محصولات پلی اتیلن مانند لوله پولیکا،گل و گیاه و درختچه های تزئینی، خوراک دام و طیور نام برد.


وی افزود: لبنیات با 16 درصد کل سهم صادرات را به خود اختصاص داده که این محصولات به سمت بازارهای هدف صادراتی گلستان که شامل 18 کشور از جمله ترکمنستان، افغانستان، عراق، قزاقستان و تاجیکستان است،صادر می شود.


حسن زاده خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه بیش ترین سهم صادرات گلستان مربوط به ترکمنستان است، اما به اعتقاد کارشناسان، ظرفیت های خوبی در استان گلستان وجود دارد و با توجه به مشکلات موجود و ارتباط هایی که با کشورهای صادرکننده است این آهنگ نوسان پیدا می کند.


وی گفت:با تدوین سند توسعه تجارت خارجی در تلاش هستیم بتوانیم در برنامه ششم توسعه کشور ،مسائل، مشکلات و راهکارهای را که لازم است در این سند دیده شود را در نظر بگیریم.


انتهای پیام/
برچسب ها: گلستان ، گرگان ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.