در جدیدترین آزمایشات و تستها روی 400 برنامه محبوب اندروید و آی فون نتایج نشانگر آن است که بیشتر نرم افزارها و بازی‌های رایگان اطلاعات شخصی کاربر را جمع و به سازننده ارسال می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران؛ تمام نرم‌افزارهایی که بر روی دستگاهتان نصب می‌کنید، شاید رایگان و یا بسیار ارزان باشند، اما در پشت پرده آنها باید هزینه‌های گزافی را پرداخت کنید.

اکثر نرم‌افزارهایی android و ios اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی شما نظیر: موقعیت جغرافیایی،‌ ایمیل‌ها و دفتر تلفن و اطلاعات تقویم را با رضایت خود شما در هنگام نصب دارند.

بنا بر این گزارش در این تست از بین دو میلیون برنامه از ios و android تنها 400 عدد از آنها مورد بررسی قرار گرفتند که براساس میزان دانلود آنها در appstore و google play بوده است.

نتایج به دست آمده از گزارش به شرح زیر است:

-82 درصد از بهترین برنامه‌های رایگان و 49 درصد از برنامه‌های پولی اندروید از موقعیت جغرافیایی شما اطلاع دارند، این آمار در ios و 50 درصد و 24 درصد است برای مثال برنامه ساده روشن کردن فلاش گوشی این اجازه را دارد.

-30 درصد برنامه‌های رایگان و 14 درصد برنامه‌های پولی اندروید و 26 درصد رایگان و 8 درصد برنامه‌های پولی آی فون نیز دسترسی به دفتر تلفن شما را دارند.

-88 درصد از برنامه‌های رایگان اندرویدی و 57 درصد از برنامه‌های رایگان اپل از کدهای ساخت گوشی شما استفاده کننده این آمار در برنامه‌های غیر رایگان به 65 در مقابل 28 درصد می‌باشد.

همچنین برای اطمینان از سازنده برنامه‌ و دزدیده نشدن اطلاعات خود بهتر است از نرم‌افزارهای تایید شده شرکتهای معروف استفاده کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسمعيلي
۱۲:۲۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۳
دوستان عزيزي كه مشكل ويروس FBI Moneypak هستيد
تنها راه هارد ريست كردن دسگاهتان ميباشد
بزودي اموزش را در سايت قرار خواهيم داد
Germany
milad
۱۷:۱۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
manam be in virus gereftar shodam ke vagti dogme vasato mizanam miad birun dar arze 2sanie baz gofl mishe lotfan komak konin plzzzzzzzzzzzzzzzz
Iran (Islamic Republic of)
Shahin Eskandari
۲۰:۴۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
دوست عزیز شما میتونید به ایمیل من تماس بگیرید و راه حلی به شما معرفی خواهم کرد و ایشالله حل میششه
esi.018111@yahoo.com
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۹:۳۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
سلام خسته نباشید ممنون از مطلب خوب شما.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۰۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
سلام ...ترو خدا از شما خواهش میکنم گزارشی در مورد ویروس جدید و ناشناخته ی FBI moneypak تهیه کنید... این ویروس گوشی من رو قفل کرده و واقعا نمیدونم باید چیکار کنم و هیچ حا مطلبی پیدا نمیکنم... این ویروس به گونه ای وانمود میکند که از سازمان اف بی ای امریکا است و منجرب نقض قوانین در اینترنت شده ایم و این سازمان اقدام به بلوک کردنگوشی کرده است و تقاضای 300 دلار پول میکند.....دیگر حتی نمیتوانم وارد تنظیمات گوشی هم شوم..... خواهش میکنم شما کمک کنید...کلی پول بابت گوشی هزینه کرده ام