مقامات رسمی عراق روز جمعه از سقوط کامل سد استان موصل خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات رسمی عراق اعلام کرد: سد موصل به دست عناصر داعش سقوط کرد.

در خبرهایی دیگر از عراق وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه‎ای تاکید کرد: مسکو از عملیات مبارزه با تروریسم ارتش عراق حمایت می‎کند.

همچنین شبکه المیادین لحظاتی پیش گزارش داد جنگنده‎های عراق مواضع داعش در منطقه "کویر" در شرق موصل را بمباران کردند.

در همین حال نماینده مرجعیت دینی عراق در استان کربلا در سخنانی نسبت به خطر گروه بعثی-تکفیری داعش در این کشور هشدار داد و بر لزوم وحدت عراقی‎ها در برابر این خطر بزرگ که حال حاضر و آینده مردم این کشور را تهدید می‎کند، تاکید کرد.

"شیخ عبدالمهدی الکربلایی" در نماز جمعه امروز در کربلا با اشاره به اینکه تروریست‎های داعشی ظرف روزهای گذشته به مناطق دیگری از نینوا امتداد پیدا کردند و بر شماری از شهرهای ایزدی‎نشین و مسیحی‎نشین تسلط یافته و بسیاری از مردان را کشتند، افزود: هزاران نفر از این منطقه کوچ کرده و برخی از آنها همچنان در کوهستان‎ها محاصره شده و از کمبود آب و غذا در رنج بوده و ده‎ها کودک از بین رفته‎اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از طرف‎های سیاسی در عراق خواست دست از درگیری برداشته و تاکید کرد: ما تمامی اقدامات تروریستی داعش علیه اقلیت‎های عراقی را به شدت محکوم کرده و اقدامات این گروه را بر ضد تمامی استان‎های عراق و اقلیت‎های دینی می‎دانیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: سد ، موصل ، عراق ، خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۰۸:۴۵ ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
خدا نسلشونو منقرض کنه
لامذهب ها مثل مورو ملخ زیادن
یعنی اینقد آدم نفهم تو دنیا بود و ما فکر می کردیم قرن 21 همه چیز عوض شده.
من که چشمم به قرن بعدی هم روشن نیست.
بد جور تو این دنیا گیر کردیم.
ای خداااااا این داعشو امثالشو لعنت کن دیگه!
آخرین اخبار