کربوکسی تراپی که تزریق دی اکسیدکربن زیر پوست است، هدف آن جوانسازی و روشی جدید برای از بین بردن چین و چروک‌ها است.

امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کربوکسی تراپی روشی است که گاز کربنیک یا دی‌اکسید کربن زیر پوست تزریق می‌شود.

گفتنی است، این روش در چند سال اخیر برای اولین بار در ایتالیا، سپس در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی انجام شد که بیشترین هدف آن جوانسازی بود و به تدریج کاربرد آن رو به افزایش است.

وی ادامه داد: تا به حال عوارض طولانی مدت کربوکسی تراپی اثبات نشده است به همین علت به عنوان یک روش پیشنهاد دهنده برای همه افراد توصیه نمی‌شود.

وی افزود: در این روش با تزریق دی اکسید کربن با شرایط، اندازه‌های خاص و بر حسب مناطق خاصی از پوست که البته ممکن است، تزریق در برخی مناطق بیشتر و یا کمتر باشد هموگلوبین که در واقع حمل کننده اکسیژن داخل خون است.  این اکسیژن" CO2"را حذف کرده و از داخل رگ به زیر پوست نفوذ می‌کند و منجر به تحریک سلول‌های زیر پوست می‌شود.

وی افزود: از جمله سلول‌های زیر پوست شامل سیبروبلاس بوده که سنتز یا ساخت کلاژن و الاستین  را افزایش می‌دهد.
زمانی که این سلول‌ها توسط اکسیژن فعال می‌شوند میزان ساخت کلاژن و الاستین را بالا می‌برند و منجر به بازسازی و ساختن پوست جدید می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای بسیاری از موارد و کارها روش کربوکسی تراپی مورد استفاده قرار گرفته است. این روش در زیبایی مورد استفاده قرار گرفته و پوست‌های شل شده و افتاده را ترمیم می‌کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.