رئیس شورای شهر تهران در بازدید از منزل تخریب شده شیخ‌ فضل‌الله نوری گفت: این مکان تاریخی باید احیا و ثبت ملی شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌  احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران در ادامه برنامه تهرانگردی خود این هفته از اماکن و ابنیه مرتبط با تاریخ مشروطه بازدید کرد.

رئیس شورای شهر تهران در بازدید از منزل شیخ فضل‌الله نوری اظهار داشت: این منزل مربوط به مرحوم شیخ فضل‌الله نوری از رهبران مشروطه است که کوچه و مسجد به نام شیخ فضل‌الله نوری ثبت شده است.

مسجد جامعی با گلایه از اینکه متأسفانه این خانه تاریخی رها شده و در معرض آسیب‌های جدی قرار گرفته است، گفت: باید تدبیری اندیشیده شود تا میراث فرهنگی این خانه را ثبت ملی کند.

رئیس شورای شهر تهران از مدیریت میراث فرهنگی استان تهران خواست برای تملک خانه مجاور منزل شیخ فضل‌الله نوری اقدام لازم انجام دهد ضمن اینکه منزل شیخ فضل‌الله نوری احیا و در نهایت ثبت ملی شود.

وی گفت: پس از اقدامات اولیه این است که باید کاربری منزل شیخ فضل‌الله نوری در نظر گرفته شود.

در حاشیه تهرانگردی خسروآبادی، مدیرکل میراث فرهنگی تهران در خصوص ثبت ملی منزل شیخ فضل‌الله نوری گفت: ما در این زمینه مکاتباتی را در گذشته با شهرداری داشته‌ایم ولی هنوز اقدام مهمی صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: متأسفانه منزل شیخ فضل‌الله نوری در شرایط ناگواری قرار داشته و سال‌ها این منزل با دیوارکشی مسدود بوده است.

پس از بررسی‌های احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران قرار شد منزل شیخ فضل‌الله نوری در اسرع وقت احیا و ثبت ملی شود.

در همین زمینه عبدالله خالقی، مالک منزل شیخ فضل‌الله نوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این منزل از سال 78 از آقای هداوی اولین دادستان انقلاب اسلامی جهت راه‌اندازی حسینیه از طریق صنف کفاشان تهران خریداری شد.

وی تصریح کرد: پس از سال‌ها سرانجام در سال 92 جواز ساخت این حسینیه گرفته شد ضمن اینکه با پیگیری‌های انجام شده قرار شد منزل مجاور این ساختمان خریداری و به حسینیه اضافه شود.

عبدالله خالقی با بیان اینکه صنف کفاشان بنا دارند حسینیه‌ای را در این مکان بسازند، گفت: ‌البته ما این آمادگی را داریم که چنانچه شهرداری پول زمین را بر اساس قیمت روز پرداخت کند، آن را در اختیار شهرداری قرار دهیم.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار