رمان فوق‌العاده پرفروش و محبوب دوناتارت "سهره طلایی" در مسیر پرده نقره‌ای قرار دارد.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت آرت نت نیوز: به گزارش بی بی سی کمپانی برادران وارنر امتیاز ساخت فیلم رمان سهره طلایی که برنده جایزه ادبی پالیتزر نیز شده بود، را به دست آورد.

بر طبق گزارش‌ها، کارگردانی این فیلم بر عهده برت راتنر، کارگردان شناخته شده مجموعه فیلم‌های "ساعت شلوغی"خواهد بود. قرار است چکیده این کتاب پرحجم 784 صفحه‌ای در قالب اکشن ساخته شود. 

داستان این رمان که سومین اثر تارت است، بر روی تئودکو، پسر بچه 13 ساله‌ای، متمرکز شده که مادرش در حمله تروریستی به موزه هنر متروپلین در حالی‌که هر دو در حال تماشای آثار هنری بودند، کشته شده است.
 
این پسر بچه سپس" سهره طلایی" متعلق به سال 1654  را که رمان براساس آن نامگذاری شده را در پی یک حالت جنون آمیز به سرقت می‌برد و 14 سال بعدی زندگی‌اش را صرف پنهان کردن آن می‌کند.  
کتاب تارت که نوشتنش 11 سال به طول می‌انجامد به جز جایزه پالتیزر، بهترین کتاب سال 2013 آمازون نام گرفت و 39 هفته متوالی در فهرست پر فروش‌ترین‌های نیویورک تایمز بوده است.

به گفته منتقد روزنامه تایمز، این رمان به کسب آثار چارلز دیکنز می‌باشد و همه انواع قصه‌گویی را به طول هم آوا و خاصی گردهم آورده است. 

البته همه منتقدین چنین نظری نداشته‌اند، منتقد روزنامه نیویورک، ‌لحن، زبان و طرح این رمان به ادبیات کودکان تعلق دارد. 

ذوق و علاقه عمومی نسبت به این رمان، می‌تواند این اطمینان خاطر را بدهد که کمپانی برادران وارنر از امتیاز ساخت این فیلم استفاده کرده و آن را تولید کند.  البته تطبیق دادن چنین رمان بزرگی به فیلمی چند ساعته کاری یک شبه نیست.
 
لازم به ذکر است؛ که این اولین رمان تارت نیست که امتیاز ساخت فیلم‌اش گرفته شده بلکه پیش از این نیز کمپانی برادران وارنر برای کتاب" تاریخ مرموز" نیز چنین امتیازی را اخذ کرده ولی تاکنون اقدام به تولید آن نکرده است.
 
انتهای پیام /  

برچسب ها: رمان ، هنر ، دنیای ، مجوز ، پرده ، نقره ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار