رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم گفت :گروهک های داعش و النصره که حجربن عدی از یاران امام علی (ع) را از قبر بیرون می کشند استمرار جریان سلفی هستند و از تفکر ولایت و ولایت مداران و دنباله روی شیعه از آن وحشت دارند واینگونه دشمنی خود را اظهار می کنند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، دکتررضوان طلب در ابتدای جلسه 176 هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم با اشاره به سال روز واقعه 8 شوال و جسارت و حمله و تخریب قبور متبرکه ائمه بقیع (ع) یاد آور شد : علی رغم سفارشات پیامبر اکرم (ص) تاکنون جسارت های زیادی به ساحت مقدس اهل بیت (س) انجام شده است و بعد از رحلت پیامبر عظیم الشأن تنها دختر و یادگار ایشان در حالی این دنیا را ترک کردند که از مردم و امت پیامبر ناراضی بودند و مراسم تدفین بی بی دو عالم غریبانه انجام شد .

وی در ادامه گفت : امیرالمومنین علی (ع) نیز بعد از شهادت شبانه دفن شدند  که یک قرن مزار ایشان از نظرها پنهان بود . سبط اکبر امام حسن (ع) نیز مورد ستم قرار گرفت و تابوت ایشان تیرباران شد  و سبط دوم، امام حسین(ع) با آن وضعیت ناگوار به شهادت رسید .

دکتر رضوان طلب با بیان اینکه بعد از بنی امیه در زمان بنی عباس به گونه های متفاوت  بعضی با رعایت ظاهر، برخی با کینه توزی آشکار دیگر ائمه را به شهادت رساندند و بعد از آن غیبت صغری و کبری  امام زمان (عج) شروع شد . در سال 661 هجری فرقه ای به نام سلفیه توسط ابن تیمیه شکل گرفت که در ادامه بی مهری به اهل بیت یکی از اصول ابن تیمیه واجب دانستن تخریب قبور اهل بیت و پیامبر بود که علمای اهل سنت فتوای حرمت تخریب قبر پیامبر را صادر کردند و زیارت ایشان را استحباب مؤکد خواندند و نگذاشتند این فرقه رشد کند تا اینکه بعد از 6 قرن محمد بن عبدالوهاب این تفکر پلید را مجدداً احیا کرد .

وی در ادامه ماجرای مستر همفر را یادآور شد و دلیل موفقیت محمدبن عبدالوهاب را هماهنگی و همراهی محمدبن سعود و مردم قسی القلب و بی فرهنگ نجد عنوان کرد.

 وی افزود: وهابیت به همراه آل سعود موفق شدند قبور ائمه بقیع، کربلا و نجف را ویران کنند و این غربت و مظلومیت با مشاهده صحنه بقیع برای همه مبرهن و روشن است .

وی یادآور شد: گزارشاتی که در فضای تبلیغاتی به نفع قدرت های دنیا منتشر میشود حاکی از این است که تنها مذهبی که برای آنها ایجاد مشکل می کند شیعه است . تفکر شیعی اندیشه ولایت و حکومت دینی را معتبر می شمارد و حکومت غیر دینی را معتبر نمی داند و اکنون فلسطین محل اهتزاز پرچم اسلام در سراسر دنیا تلقی می گردد و اتفاقات غزه برای چند هکتار زمین نیست چرا که می شد سرزمین هایی بهتر از آن را در استرالیا و کانادا در اختیار صهیونیزم گذاشت بلکه براساس اندیشه آرماگدون صهیونیسم انتظار دارند پرچم حکومت جهانی آخر الزمان به دست یهود در این منطقه به اهتزاز درآید .

وی در ادامه این پیروزی اخیر غزه را که بسیار تلخ به دست آمد به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) تبریک گفت  و برای پیروزی نهایی و قطعی مسلمانان رنجدیده این دیار دعا و ابراز امیدواری کرد.
سپس بر حسب دستور جلسه پیش بینی شده ،ابتدا گزارش مختصری از فراخوان شهریور ماه 93 و زمان بندی و شرایط آن ارائه شد و دکتر حلیمی مدیر دفتر جذب استان مازندران به ارائه گزارشی از فعالیت های این دفتر از آغاز تاکنون پرداخت و به سوالات حاضرین در این خصوص پاسخ داده شد .

 در ادامه این جلسه نیز به بررسی موارد مرتبط با پرونده های متقاضیان و مصوبات مربوطه پرداخته شد و در مورد بیش از161 پرونده صلاحیت علمی و عمومی متقاضیان شامل 60 پرونده صلاحیت علمی و 101 پرونده صلاحیت عمومی و همچنین 122پرونده بورسیه هایی که از طریق فراخوان مرکز جذب اقدام  کرده بودند   مورد تأیید قرار گرفت. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار