رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور حمایت از فعالیت مددجویان مرکز توانبخشی کوروس ، مبلغ 30میلیون تومان برای راه اندازی کوره پخت مینا به صورت بلاعوض اختصاص دادند.

 به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ این کمک مالی در پاسخ به نیاز مددجویان مرکز توانبخشی کوروس که در زمینه صنایع دستی و هنرهای سنتی مشغول به فعالیت هستند در طی بازدید دکتر سلطانی فر معاون رئیس جمهور از این موسسه صورت گرفت تا بسترهای لازم برای اشتغال و فعالیت سازنده این هموطنان به طور موثر مهیا گردد.

در این بازدید که عصر سه شنبه مورخه 31 تیرماه 93 صورت گرفت سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور به همراه تنی چند از مسئولین سازمان بهزیستی به بازدید از امکانات و کارگاه های صنایع دستی و هنرهای سنتی مرکز توانبخشی کوروس پرداختند.

طی این بازدید مددجویان این مرکز نیز مسائل و مشکلات فعالیت خود از جمله نداشتند کوره پخت مینا و تجهیزات اختصاصی آن مطرح کردند و معاون رئیس جمهور نیز دستور پرداخت 30میلیون تومان جهت خرید تجهیزات و راه اندازی کوره مورد نظر اختصاص دادند.

سلطانی فر در حاشیه این بازدید با اشاره به تاثیر صنایع دستی بر اشتغال کشور افزود: با توجه ویژگی های صنایع دستی و هنرهای سنتی ایرانی می توان با استفاده از امکانات بومی کشور و با حداقل هزینه می توان اشتغال ایجاد کرد و در این بین حمایت از مددجویان سازمان بهزیستی فعال در عرصه صنایع دستی اولویت خاصی دارد.

وی همچنین در ارتباط با آموزش صنایع دستی و هنرهای سنتی به این قشر بیان کرد: در این راستا آموزش های لازم توسط همکاران بهزیستی به معلولان و مددجویان ارائه شده است و امیدواریم بتوانیم با تلاش همکاران ما در معاونت صنایع دستی از این به بعد آموزش ها را در سطح وسیع تری برای همه معلولان و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و سایر نهادها ارائه کنیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: میراث ، فرهنگی ، هنرهای ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار