یک عضو فراكسيون وقف در مجلس با بیان اینکه در یک ارزیابی، عمل به نیت واقفان توسط سازمان اوقاف و امورخیریه را موفقیت آمیز می توان دانست، گفت : اوراق وقف ، حرکتی برای گذر از نگاه سنتی به شرایط روز جامعه و رویه سنتی وقف کردن است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ حسین محمدزاده ، عضو فراكسيون وقف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت وقف در جامعه ، گفت: مسئله وقف بسیار مهم است که در روایات ما نیز به آن بسیار سفارش شده است.

وی با بیان اینکه وقف صدقه جاریه است ، افزود: وقف در کشورمان نظام و مدیریت درستی دارد .
این عضو فراكسيون وقف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توجه به موضوع وقف در جامعه امروز مورد غفلت قرار گرفته است و اگر این مهم احیا شود موجب بدست آمدن سرمایه های کلان جهت رفع مشکلات می شود ، اظهار کرد : سرمایه هایی که در این حوزه بدست می آید می تواند در حوزه هایی نظیر اشتغال ، تولید و ... بکار گرفته شود لذا مردم ما باید با اهتمام بیشتر به نیازهای روز کشور، اقدام به نیت برای وقف کنند.

محمدزاده با تاکید بر اینکه وقف مشارکتی که از سوی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور انجام می شود، مصداق کوچکی از بحث مشارکت در رفع نیازهای جامعه است ، ادامه داد : این اقدام حرکتی برای گذر از نگاه سنتی به شرایط روز جامعه است.

وی گفت : تغییر نگرش در حوزه وقف که یک ارزش الهی است باید به سرعت بیشتری در بین مردم ایجاد شود لذا سازمان اوقاف و امورخیریه وظیفه خطیری بر دوش خود دارد که باید با پرداخت حق و حقوق موقوفات از سوی مردم ، به آن عمل کند.

محمدزاده با اشاره به برنامه هایی که توسط سازمان اوقاف و امورخیریه در ایام تابستان و البته ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه امامزادگان سراسر کشور برگزار می شود ، گفت :امامزادگان علیهم سلام ملجأ آلام مردم کشورمان هستند لذا با اجرای این برنامه ها ، در این مراکز می توان به قطب های فرهنگی در سراسر کشور دست یافت .

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد :عمل به نیت واقفان باید در راس امور سازمان اوقاف و امورخیریه کشور باشد که البته می توان در یک ارزیابی این مهم را موفقیت آمیز دانست.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار