رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه پارسال بیش از دو میلیون تن برنج خارجی وارد کشور شده است و در حال حاضر با برداشت حدود 40 درصد شالی ،انبار های شالیکوبی های استان مملو از برنج شد، گفت: امسال به واردات برنج خارجی نیازی نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، دلاور حیدور پور پس از بازدید خبرنگاران اعزامی تهران از چند پروژه کشاورزی در بخش های زراعی، باغی و دامی کشاورزی مازندران افزود : در حال حاضر همچنان بازار برنج رونقی ندارد و خرید و فروش صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه با رایزنی و پیگیری های پی در پی استاندار مازندران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر شد تا واردات و توزیع برنج خارجی تا برداشت کامل شالی استان های شمالی صورت نگیرد، ادامه داد: پارسال به واسطه تحریم ، بیش از دو میلیون تن برنج خارجی که حدود یک میلیون و 500هزار تن آن برنج هندی به جای پول نفت ،واردات به کشور صورت گرفته است.

حیدر پور با اشاره به اینکه معاون اول رییس جمهوری از پیشنهاد خرید توافقی برنج داخلی و قرار گرفتن در سبد کالای حمایتی خانواده موافقت کرده است، اظهار داشت: طرح خوداتکایی برنج تهیه شده و در حال حاضر در اختیار دولت قرار دارد.

حیدر پور بر لزوم به کار گیری نتایج تحقیقات ،دانش و ماشین آلات پیشرفته در فعالیت های کشاورزی مازندران تاکید کرد و ادامه داد: اگر هزینه تولید را کاهش و به بازار فروش محصولات کشاورزی نیز توجه شود، برنج کاری مازندران رونق خواهد گرفت.

برنج از محدود محصولات کشاورزی است که هر سه مرحله کاشت ، داشت و برداشت آن با مشقت فراوانی همراه است و کشاورزان برنج کار از مرحله خزانه گیری در اسفند تا برداشت در اواخر ماه تیر باید شبانه روزی تلاش و مراقبت کنند تا بتوانند محصول قابل قبولی برداشت نمایند.

مازندران با تولید سالانه بیش از دو میلیون 100هزار تن انواع مرکبات هرساله با اجرای طرح ذخیره سازی مرکبات میوه شب عید کشور را تامین می کند.

بارش برف سنگین حدود یک و نیم متری نیمه دوم اسفند ماه سال قبل در شهرهای مرکزی به ویژه در غرب مازندران خسارت جدی به باردهی باغات استان زده است./ب

برچسب ها: امسال ، واردات ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.