زندگی‌شان درکنار دیگران معنا پیدا می‌کند، تماس نداشتن با افراد دیگر موجب فروپاشی جسمی و روحی می‌شود .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، یک فرد جدامانده از اجتماع دچار بیماری، اضطراب و حتی خودکشی می‌شود و خجالتی بودن مهمترین مانع برای رسیدن به این نیاز حیاتی انسان است.

سیمین ابراهیمی مشاور خانواده گفت: خجالتی بودن به طور معمول مشکل درون فردی است که از سوی نیروهای بیرونی درجامعه تشدیدمی شود.

وی ادامه داد: فرد خجالتی وقتی درموقعیت‌های جدید با اضطراب‌آور قرارمی‌گیرد، زمان بیشتری لازم دارد تا بتواند خود را با محیط وفق دهد و شروع به صحبت کند، طول می کشد تا درحل مشکلات زندگی مهارت یابد.

ابراهیمی اظهار داشت: فرد خجالتی سرانجام هر کاری را که دیگران انجام می‌دهند، می تواند انجام دهد، آنها ازدواج می کنند وبچه‌دار می شوند اما این مراحل بیش از حد لازم طول می کشد.

وی تأکید کرد: همچنین فردخجالتی شروع به مقایسه غیر واقعی اجتماعی بین خود و دیگران می‌کند ، آنهادرمکان‌های نسبتا پرجمعیت مانند مهمانی‌ها، بیشتر مواقع توجهشان به سمت افرادی جمع می شود که بسیار پرجنب و جوش وبرون گرا هستند و نسبت به خود ارزیابی منفی می کنند و به این ترتیب خود‌آگاهی شان بیش از پیش افزایش یافته و از عملکردشان کاسته می شود.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: افراد خجالتی ، خجالتی بودن را مشکلی می‌دانند که از درون وجودشان برمی خیزد، اما تحقیقات خلاف این را نشان داده است ، برای رهایی از این زندان باید ناامنی‌های وجودتان را از میان برداشته و به افراد دور و برتان بیشتر توجه کنید، بیش از هر چیز باید تشخیص دهید خجالتی هستید سپس از هر نظر بشناسید، بعد با رها شدن از خود‌آگاهی و توجه افراطی به خود و بیشتر روی دیگران متمرکز شدن، به خود کمی تسلی دهید.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: خجالتی ، جسمی ، فرصت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار