ما مردم هزینه‌ی بمب‌ها را می‌دهیم هزینه‌ی هواپیماها را می‌دهیم و وانمود می‌کنیم نمی‌دانیم چه خبر است!

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ در گزارش قبلی از قانون شماره یک هالیوود صحبت کردیم.

قانونی که در آن به شما اجازه‌ی صحبت درباره‌ی هر مسئله سیاسی داده می‌شود به غیر از غزه.

اما با وجود فاجعه‌ای که این روزها در غزه در حال روی دادن است تعدادی از ستارگان هالیوودی و برندگان جایزه صلح نوبل سکوت خود را علیه رژیم غاصب صهیونیستی شکستند و اعلام کردند که خود را با مردم بی دفاع فلسطین یار و همراه می‌دانند.

این افراد از جنایت فجیع رژیم غاصب بی خبر نیستند اما قوانین به صورتی است که نمی‌توان از شریک دولت خود انتقاد کنند. آنها می‌دانند که هزینه‌ی جنگ رژیم صهیونیستی را خود می‌پردازند اما جرأت سخن گفتن و اعتراض به این گونه جنایت و تجاوز را ندارند.

آنها می‌دانند کشتار کودکان فقط از رژیمی حیوان صفت بر می‌آید.

می‌دانند رژیم صهیونیستی، اشغالگر است. عمق فاجعه و جنایات رژیم صهیونیستی آن قدر غیر قابل وصف است که نمی‌توان از کنار آن به این سادگی‌ها گذشت، به همین علت برخی از هالیوودی‌ها حاضر شدند به هر قیمتی موضع خود در برابر حملات ناجوانمردانه‌ی اسرائیل را اعلام کنند و برندگان جایزه‌ی صلح نوبل از دولت‌ها خواستار شدند که فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را تحریم کنند.

"مارک رافالو"، بازیگر، کارگردان،‌ فیلمنامه نویس و تهیه کننده که برای بازی در نقش بروس بنر/ هالک در فیلم انتقامجویان به شهرت جهانی دست یافت و همچنین در فیلم‌های می‌توانی روی من حساب کنی (2000)، بچه‌ها حالشان خوب است(2010) و جزیره‌ شاتر (2010)درخشید یکی از نخستین ستارگان هالیوودی بود که اقدامات اسرائیل علیه غزه را در صفحه‌ی اجتماعی خود محکوم کرد و نوشت: اسرائیل به خاطر حساب شخصی و تاریخ این کار را می‌کند.

راب اشنایدر بازیگر و کمدین آمریکایی هم در صفحه‌ی اجتماعی خود نوشت: اگر از کشتار کودکان خشمگین نشوی یعنی روحت در خطر است. این جمله 4347 بار باز نشر شد.

و ساعتی بعد نوشت: محاصره‌ی سنگدلانه غزه مرگبارترین روز را پشت سر گذاشت.

"والاس شاون" بازیگر، نمایشنامه نویس و مقاله نویس که برای بازی در فیلم شام خوردن با آندره (1981) در نقش والی شاون او را می‌شناسیم. او هفتاد سال سن دارد درام نویسی که دوست دارد قوانین تئاتر را عوض کند.

وی در ویدیویی که با همکاری گلوریا استانیم، فمینیست، جاناتان دمی، کارگردان و دزموندو توتو، اسقف اعظم ساختند،‌ به ستمی که اسرائیل بر مردم فلسطین روا داشته، اعتراض کردند و چنین گفتند: وقتی طرفداران رهبران رژیم صهیونیستی به آنها می‌گویند حق با آنهاست خیال می‌کنند اقداماتشان درست و به جا است. اما باید بدانند نظیر یکی از ما خیلی با ارزش‌تر از نظرات آنها است.

رهبران آمریکایی بدانند وقتی از کشتار کودکانی که در خواب هستند دفاع می‌کنند، چقدر دروغگو و پست هستند.

و ما، مردم، هزینه‌ی بمب‌ها را می‌دهیم، هزینه‌ی هواپیماها را می‌دهیم و وانمود می‌کنیم نمی‌دانیم چه خبر است. سال‌های سال است که فلسطینی‌ها بی سرزمینی، اشغال، سلب مالکیت و فقدان حقوق اساسی و اصلی‌شان را تحمل کرده‌اند، در حالی‌که رژیم صهیونیستی سرزمین فلسطینی‌ها را گرفته و آزادی و امنیت را از آنها سلب کرده است. هفت سال است که مردم غزه را محاصره کرده است و حاصل اقدامات ناجوانمردانه رژیم صهیونیست رنج بوده نه صلح.

"جاناتان دمی" فیلمساز، فیلمنامه نویس و تهیه کننده آمریکایی که برای کارگردانی سکوت بره‌ها، برنده جایزه بهترین کارگردانی از آکادمی اسکار شد در مصاحبه‌ای که با ریکی کامیلری داشت درباره‌ی حملات اسرائیل به غزه اینطور گفت: من درباره‌ی چیزی فکر می‌کنم که همه درباره‌ی آن فکر می‌کنند. اول و مهم تر از هر چیز که به آن فکر می‌کنم کشتن کودکان معصوم و بی دفاع است. فکر می‌کنم که باید آن سرزمین را ترک کنند، دیوارها را بشکافند، خواهش می‌کنم برای صلح کاری‌ کنیم. اصلا نمی‌توانم متصور شوم یک شهروند غزه‌ای چگونه می‌تواند تجاوز این چنینی به سرزمینش را تحمل کند و جسد کودکان میهنش را روی زمین ببیند.

"جان استوارت" مجری برنامه‌ی تلویزیونی معروف "دیلی شو" که برنامه‌ی خبری طنز است درباره‌ی قدرت نظامی اسرائیل و کمبود سلاح نظامی در غزه و همچنین کشتار مردم غزه گفت: در این بمباران دو جانبه، رژیم صهیونیستی، گنبد آهنی، سیستم دفاعی ضد موشکی و برنامه‌ای دارد که به طرف مقابل حمله را هشدار می‌دهد.

استوارت می‌پرسد: به مردم غزه چطور هشدار دادند؟

ارتش رژیم صهیونیستی با بمباران مختصری هشدار می‌دهد که بمباران لحظه‌ای در راه است.

یک تشکل عمومی و هفت نفر از برندگان جایزه صلح نوبل در بیانیه‌ای خواستار تحریم تسلیحاتی بین‌المللی رژیم صهیونیستی برای جنایات جنگی و جنایات احتمالی رژیم غاصب صهیونیستی علیه بشر در غزه شدند. در این بیانیه می‌خوانیم باز هم رژیم صهیونیستی در اقدامی غیر عادلانه و غیر انسانی تمام نیروی نظامی خود را بر علیه فلسطینی‌های بی دفاع گماشته است.

اسرائیل برای چنین حملات مخربی از همکاری‌های بین‌المللی برخوردار است. دولت‌هایی در سراسر دنیا با این رژیم غاصب هم دست هستند. از سازمان ملل متحد و دولت‌ها می‌خواهیم گامی استوار بردارند و به طور قانونی تجارت تسلیحات به این کشور را تحریم کنند.


گزارش از: بهاره سرلک/
 

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار