میر محمد صادقی: بانک ها منابع لازم و کافی برای پرداخت وام ازدواج را در حال حاضر ندارند اما با مدیریت و کاهش منابع سرفصل های دیگر، به تأمین منابع مورد نیاز برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه تلاش خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علی اصغر میر محمد صادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در جمع خبرنگاران در خصوص وام ازدواج گفت: با هماهنگی که با معاونت برنامه ریزی و نظارت و راهبردی داشتیم قرار شد در روند اعطای تسهیلات ازدواج سرعت بیشتری ایجاد شود .
 
میرمحمد صادقی در ادامه افزود: سعی کردیم تا پایان شهریور به اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج سرعت ببخشیم، بنابراین بانک ها منابع سایر سرفصل های قرض الحسنه ای که اعطا می کنند را کاهش داده اند تا تمرکز بیشتری بر وام ازدواج داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص تصمیم گیری ناگهانی برای وام ازدواج اینکه چرا بانک ها تا پیش از این خبر از نبود منابع برای پداخت این وام داشتند، گفت:
با توجه به تأکید دولت بر قرض الحسنه ازدواج قرار شد سایر سر فصل های متعدد قرض الحسنه را مدیریت کنیم و در حال حاضر سامانه ازدواج نشان از افزایش 7،8 درصدی تعداد ثبت نام کنندگان می دهد.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در خصوص افزایش تعداد بانک های اعطا کننده وام ازدواج گفت: بانک های اعطا کننده وام ازدواج همان 12 بانک موجود در سامانه بانک مرکزی هستند و هیچگونه افزایشی نداشته اند. 

در ادامه در خصوص منابع بانک ها برای اعطای وام ازدواج گفت: بانک ها منابع لازم و کافی برای پرداخت وام ازدواج را در حال حاضر ندارند اما با مدیریت و کاهش منابع سرفصل های دیگر، به تأمین منابع مورد نیاز برای اعطای  تسهیلات قرض الحسنه تلاش خواهند کرد.

میر محمد صادقی مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در پایان در خصوص تکلیف به بانک ها برای اعطای قرض الحسنه ازدواج تصریح کرد: به هیچ یک از بانک ها تکلیفی برای پرداخت وام ازدواج صورت نگرفته بلکه با توافقی که بین بانک مرکزی و بانک ها صورت گرفته و براساس مقدورات و منابع به پرداخت این وام اقدام کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بانک ، مرکزی ، وام ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۰۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
بهتر نبود یکی از حلقه ها نقره باشه توی عکس!!!
Iran (Islamic Republic of)
اسماعيل
۱۴:۲۴ ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
خدار را شكر
مشكل وام ازدواج حل شد
شكلات بعدي
Iran (Islamic Republic of)
زوج فقیر
۱۳:۴۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
اقا لطفا بانک کشاورزی رو هم بگین وام ها روبده .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی علوی زاده
۱۳:۴۵ ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
با سلام و احترام ؛
فقط شعار ندهید .علی رغم ادعاهای مسئولین زیربط در رابطه با پرداخت وام ازدواج ، هنوز هیچ کاری صورت نگرفته و فقط در حد حرف و بستن دهن مردم بوده است . چرا جوانان شایسته این مرز و بوم رو اینطور اذیت میکنید . 3 تومن که چیزی نیست . شما رو به خدا به داد جوانان در حال ازدواج برسید وگرنه مطمئن باشید پای همتون تو آخرت گیره و تو گناهشون شریک خواهید بود .
آخرین اخبار