این پایگاه در بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود برای خدمات رسانی بهتر به مصدومان حوادث جاده ای و بیماران در مناطق دارای شرایط خاص از جمله پوشش حوادث جاده ای ایجاد شده است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: همزمان با سراسر کشور پایگاه امداد هوایی اورژانس در شاهرود بطور رسمی گشایش یافت.

دکتر سیدعباس موسوی گفت: این پایگاه در بیمارستان امام حسین (ع) برای خدمات رسانی بهتر به مصدومان حوادث جاده ای و بیماران در مناطق دارای شرایط خاص از جمله پوشش حوادث جاده ای ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: این بالگرد از نوع تک موتوره 205 با امکان انتقال چهار تا هفت نفر مصدوم با توجه به شرایط آب و هوایی در تابستان و زمستان دارد.

وی خاطرنشان کرد: در طرح تحول سلامت، پایگاه اورژانس هوایی نیز دارای جذب نیرو و ردیف استخدامی زیر نظر وزارت بهداشت و همانند پایگاه های اورژانس جاده ای در کشور شده است.

موسوی با بیان اینکه تجهیزات و امکانات امدادهوایی با این مورد در امداد جاده ای متفاوت است تاکید کرد: خرید تجهیزات و تکمیل این اتفاق جدید در اوژانش هوایی از اولویت ها در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: باتوجه به اینکه حدود سه تا پنج دقیقه برای آمادگی پرواز این نوع بالگرد زمان نیاز است، امداد هوایی در فاصله های زیر 60 کیلومتر با محدودیت مواجه است.
موسوی افزود: وسعت جغرافیایی مناطق تحت پوشش خدمات امداد هوایی در شهرستان شاهرود بسیار است و این بالگرد در هر پرواز 150کیلومتر رفت و برگشت را پوشش می دهد.

وی با اشاره به اینکه این بالگرد امکان پرواز و دید در شب را ندارد اظهار امیدواری کرد: در گام های بعدی شاهد توسعه امکانات اورژانس هوایی با ارتقای بالگرد در آینده نزدیک باشیم، تا بتوانیم این نوع خدمات را در طول شبانه روز به مردم ارائه دهیم.

انتهاي پيام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.