مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور گفت : طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس با پیشرفت ۸۹درصدی تا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس  کاظمی در بازدید از این طرح افزود : با راه اندازی این طرح ، در تولید بنزین به خودکفایی می رسیم. 

وی گفت : برای تجهیزاتی که  تامین آنها از خارج کشور مشکل بوده از جمله تلمبه های پالایشگاهی، باید به تولید کنندگان داخلی اعتماد کرد.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور افزود:  با تکمیل طرح های بهبود کیفیت تا اواسط سال ۹۴، بنزین و نفت گاز یورو ۴ در ۸ کلانشهر و پس از آن در دیگر شهرها و جاده ها توزیع می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: اجرای این طرح ظرفیت تولید روزانه بنزین معمولی به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیترو بنزین سوپر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر و کیفیت فرآورده های تولیدی طبق استاندارد سال ۲۰۰۵ اروپا خواهد رسید.

هاشم نامور افزود: طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس دارای۹واحد اصلی است.

وی گفت : ۹۷در صد کالا و تجهیزات طرح فراهم شده و از اواخر امسال تا تیر سال ۹۴ واحدهای فرآیندی طرح به ترتیب راه اندازی می شود.

 

شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش روزانه ۳۵۰ هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی سومین پالایشگاه نفت کشور به لحاظ ظرفیت پالایشی پس از آبادان و اصفهان است.

انتهای خبر/ش
برچسب ها: پالایشگاه ، نفت ، بندرعباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.