معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست گفت: به دنبال مکاتبات انجام شده وزیر راه و شهرسازی موافقت کرده تا جاده عبوری از پارک ملی گلستان بازنگری شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، معصومه ابتکار صبح امروز در حاشیه صبحانه کاری با خبرنگاران گفت: دولت یازدهم یک رویکرد جدی و دقیقی اتخاذ کرده و قبل از انتخابات و در دولت تدبیر و امید هم مشهود است و این تنها به محیط زیست ختم نمی شود.


وی ادامه داد: احیای شورای عالی محیط زیست، تشکل کار گروه احیای دریاچه ارومیه و حمایت از شورای عالی آب از اتفاقات مهمی است که هر چند دیر اتفاق افتاد اما خوب است.


وی ادامه داد: در بسیاری از حوزه‌‌های مربوط به محیط زیست شرایط دشوار و پیچیده‌ای داریم که حاصل عملکرد غلط سالهای گذشته در بحث آب و تالاب است و نباید انتظار داشت یک شبه درست شود.


وی با اشاره به ارتقا حکمروایی محیط زیست اظهار داشت: وزارت خانه محیط زیست جزو برنامه‌های آقای روحانی بود، در مراحل انتخابات هم مطرح کردند و در دولت جدید هم بحث اصلاح نظام حکمروایی مطرح است.


معاون رئیس جمهور در ادامه افزود: در دوره قبل هم مطالعاتی انجام دادیم درحال حاضر هم در حال انجام است اما تشکیل وزارت خانه مشروط به نظارت مجلس و قدرتمند بودن وزارت‌خانه است.


ابتکار ادامه داد: درحال حاضر هم که سازمان زیر نظر ریاست جمهوری است مشکلی نداریم اما مشکل ما الان وضعیت پرسنل سازمان است که تناسبی با وظایف آن ندارد.


وی با اشاره به تبدیل وضعیت 450 محیط بان گفت: بهبود وضعیت حکمروایی محیط زیست از سیاست‌های دولت است، همچنین توانستیم تمام شوراهای زیر گروه شورای عالی محیط زیست را فعال کردیم و تعامل میان بخشی را هم جدی دنبال می‌کنیم.


وی با اشاره به شایعات پیرامون جا به جایی مدیرکل محیط زیست چهار محال و بختیاری گفت: آقای یوسف‌پور برکنار نشده‌اند بلکه بر اساس تحولات مدیریتی جا به جا شده‌‌اند و در سمت معاون مدیر کل به استان اصفهان می‌روند.


رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به تعامل با قوه قضائیه گفت: سعی داشتیم شعب متعدد با وجود مشاوران محیط زیست راه‌اندازی شود و در این دوره نیز تعامل خوبی با قوه قضائیه داریم برای راه‌اندازی دادگاه تخصصی محیط زیست ضمن اینکه ارائه لایحه مفصلی در خصوص حفظ پایگاه حیات وحش میانکاله، تعامل با نیروهای مسلح در خصوص تغییر کاربری‌ها و دستور اخیر قوه قضائیه در خصوص توقف فعالیت معادن در اثر طبیعی ملی قله دماوند از جمله این تعاملات بوده است.


ابتکار در خصوص برخورد با صید و شکار غیر مجاز گفت: اززوایای مختلف این موضوع درحال بررسی است، ضمن اینکه افزایش جرایم طبق قیمت‌های روز بررسی شده همچنین بازنگری سیاست‌های شکار در دستور کار است، توقف چند ساله در خصوص شکار و برنامه‌های خاصی برای گونه‌‌های در حال انقراض پیش بینی شده است.


رئیس سازمان محیط زیست در خصوص پایش دقیق مناطق 4 گانه و تالاب‌ها ادامه داد: کار مطالعاتی 74 منطقه از مناطق تحت مدیریت انجام شده که طرح جامع یا طرح تفصیلی آن تدوین شده و امسال به استانها ابلاغ شد تا زیر نظر استاندار اجرا شود.


ابتکار در پایان خاطر نشان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در دیدن زوایای پنهانی که شاید از دیدن آن محرومیم دارند و خیلی اوقات موضوعاتی که آنها انعکاس دادند را پیگیری کردیم و این می ‌تواند به اصلاح کارها بیانجامد.


انتهای پیام/   

برچسب ها: ارتقا ، تبدیل ، تناسب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
همکار شما در محیط زیست استان تهران
۱۲:۳۹ ۱۹ مرداد ۱۳۹۳
سلام مگر اینکه شما دست بکار شوید و با ارائه راهکاههای منطقی محیط زیست ایران را ارتقاء و نجات دهید
آخرین اخبار