رئیس ستاد نانو جایگاه بنیه علمی کشور را مناسب دانست و بر لزوم پر رنگ شدن نقش دانشگاه‌ها در اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران،سعید سرکار رئیس ستاد فناوری نانو در مراسم امضای آئین نامه اعطای جایزه تجاری سازی فناوری به دانشگاه گفت: یک دهه برای توسعه علمی را پشت سر گذاشته ایم، روزی که مقالات ما به 500 مقاله هم نمی‌رسید اما الان رتبه یک منطقه را داریم و کشوری مثل ترکیه را نیز پشت سر گذاشته ایم.

وی افزود: دانشگاه‌ها برنامه‌های زیادی را پیاده کرده‌اند از جمله کلاسهای روش تحقیق و مقاله‌نویسی برای اساتید، اختصاص اعتبار به کارهای پژوهشی که عاملی شد تا به بلوغ علمی برسیم.

سرکار با بیان این مطلب تصریح کرد:کشور ما از نظر بنیه علمی جایگاه مناسبی دارد و دانشگاه هم در بحث پژوهش وظایف خود را انجام داده است و این بنیه ایجاد شده است و بحث ما این است که دانشگاه‌ها یک قدم فراتر بروند و در اقتصاد دانش بنیان نقش خود را پررنگ تر کنند.

سرکار با بیان اینکه وزارت علوم و وزارت بهداشت وظایف خود را در مورد تربیت نیروهای انسانی خود انجام داده گفت: حلقه رابطه بین دانشگاه وضعیت شرکتهای دانش بنیان هستند.

رئیس ستاد نانو افزود: معاونت علمی و فناوری جایی نیست که بودجه پژوهشی دهد بنابراین تعاملش با دانشگاه از منظر ماموریتی که دارد، شکل می‌گیرد.


انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.