مهارت نیروی انسانی با توسعه کشور رابطه مستقیم دارد

معاون آموزش سازمان آموزش فني وحرفه‌اي اظهار داشت: در هر جامعه ای که از فرصت مهارت نیروی انسانی به درستی استفاده شود پیشرفت و توسعه آن جامعه با سرعت بیشتری محقق می شود و از این رو آموزش تخصصی نیروی انسانی با توسعه هر کشور ارتبط مستقیم دارد.


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌ پوراندخت نیرومند در سفر به زاهدان با هدف بررسی روند آموزشی مهارت آموزان در همایش گرامیداشت ملی مهارت در جمع کارشناسان و مدیران فنی و حرفه ای استان بیان داشت: استفاده از مهارت نیروی انسانی توسعه جامعه را محقق  و تضمین می کند.

وی خاطرنشان کرد: آموزشهای فنی و حرفه ای از کارکردها و قابلیتهای اقتصادی، اجتماعی فرهنگی مهمی برخوردار هستند و بر توسعه کشور مستقیم تاثیر می گذارد.

وی با بیان اینکه توسعۀ منابع انسانی شرط لازم نیل به اقتصاد مبتنی بر دانائی است و این توسعه بدون شناسایی نیازهای آموزشی مهارتی سرمایه انسانی میسر نیست ادامه داد: نیل به اقتصاد دانش بنیان، تشکیل و توسعۀ سرمایۀ اجتماعی و تحول در نظام ملّی نوآوری، از جمله تحولات ساختاری مورد تأکید برنامه های بلندمدت و میان مدت توسعه درکشور است.

وی آموزش های فنی و حرفه ای را زیر بنای توسعه اقتصادی و لازمه اشتغال عنوان کرد و افزود: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران و به ویژه شتاب دهی به فرایند تولید امری حیاتی است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری های زیربنایی و افزایش ابزار و تجهیزات و به طور کلی سرمایه فیزیکی بدون سرمایه انسانی بلااستفاده می ماند و یا به نحو اقتصادی و کارآمد مورد بهره برداری قرار نمی گیرد.

وی ابراز داشت: در واقع خصیصه این آموزش ها تربيت نيروي انساني ماهربا توجه به تغييرات فناوري است و لذا باید ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها در انجام وظایف خودپويا بوده و بطور مستقيم خود را با تغيير منطبق كند.

آموزش بانوان یکی از اولویت های فنی و حرفه ای است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با بیان اینکه آموزش بانوان یکی از اولویت‌های اساسی سازمان فنی و حرفه ای استان در سال گذشته بوده است ابراز داشت: در حال حاضر 24 مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای در استان وجود دارد که سال گذشته بالاترین میزان عملکرد با 2 میلیون و 14 هزار نفر ساعت آموزش بوده است.

محمد جهانتیغی گفت:  بخش روستایی و آسیب دیدگان اجتماعی در زندان‌ها و سکونت گاه‌های غیررسمی به ترتیب دومین و سومین رتبه میزان عملکرد پارسال را در آموزشگاه‌های دولتی فنی و حرفه ای استان به خود اختصاص داده اند.

جهانتیغی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان تنها استانی است که عمده جمعیت آن در روستاها زندگی می‌کنند ابراز داشت: نیازسنجی روستایی با اولویت ویژه در استان آغاز شده و با همکاری مشترک این سازمان با فرمانداران و دستگاه های ذیربط تا شهریورماه 94 اولویت بندی نیازهای روستایی در این استان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به عملکرد 4 ماه اول امسال این اداره کل بیان داشت: در طی این مدت بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر آموزش در بخش دولتی و حدود 800 هزار نفر آموزش در بخش غیردولتی ارایه شده است.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار