معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم گفت: مرحله نهایی رقابت‌های قرآنی بانوان جوان و ورزشکار کشور در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ روح الله رمضانی امروز اظهار کرد: با برگزاری مرحله استانی نخستین دوره مسابقات قرآنی ورزشکاران و جوانان کشور قرار است برترین‌های مسابقات قرآنی ورزش و جوانان هر استان در رقابت‌‌های کشوری نیز با یکدیگر به رقابت بپردازند.
وی با ابراز رضایت و خوشحالی از برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم بیان کرد: ما در کنار توسعه ابعاد همگانی و قهرمانی ورزش و همچنین توسعه عمرانی و توجه به امر آموزش به دنبال مقوله مهمی به نام فرهنگ در ورزش هستیم.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: در واقع یکی از بحث‌های سال‌های اخیر ما در خصوص ورزش به حلقه مفقوده و گمشده ورزش یعنی فرهنگ اختصاص دارد و برای تقویت موضوع فرهنگ در ورزش باید تلاشی مضاعف صورت گیرد.
وی عنوان کرد: برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآنی ویژه جامعه ورزش و جوانان قم با کیفیت بسیار مطلوب و استقبال قابل توجه ورزشکاران و جوانان عزیز انجام شد و قطعا تداوم برگزاری اینگونه رقابت‌ها می‌تواند ما را به هدف مهمی که به دنبال آن هستیم یعنی تقویت فرهنگ در ورزش نزدیک کند.
رمضانی ابراز کرد: نخستین دوره مسابقات قرآنی ویژه جامعه ورزش و جوانان استان قم به همت و برنامه‌‌ریزی معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد و برترین‌ها برای اعزام به مسابقات کشوری شناخته شده‌اند.
وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان و به میزبانی موسسه فرهنگی هنری تبیان ابتدا فراخوان این مسابقات انجام شد و سپس این مسابقات در دو رشته ترتیل و مفاهیم برگزار شد.
رمضانی با بیان اینکه برترین‌های رقابت‌های استانی در شهریور ماه در مسابقات کشوری حضور می‌یابند، افزود: خوشبختانه قم نیز به عنوان میزبان مرحله نهایی مسابقات ملی بخش بانوان جوان و ورزشکار سراسر کشور انتخاب شده و این مسابقات را در دهه کرامت در قم میزبانی خواهیم کرد.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم همچنین از اعزام برترین‌های مسابقات قرآنی ورزش و جوانان قم به رقابت‌‌های کشوری بخش آقایان خبر داد و افزود: با برگزاری مطلوب مسابقات قرآنی ورزشکاران و جوانان در دو رشته ترتیل و مفاهیم اکنون نفرات خوبی برای کسب رتبه در مسابقات کشوری شناسایی شده‌اند و ان‌شاءالله در سطح کشور نیز حائز رتبه خواهیم شد.
وی یادآور شد: مسابقه ترتیل از کل قرآن کریم و مفاهیم از گزیده کتاب دقایقی با قرآن استاد محسن قرائتی در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد و نفرات برتر به زودی در پایگاه اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان استان قم معرفی می‌شوند، ضمن اینکه نفر اول هر دو رشته در دهه کرامت به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.