پژوهشهای روان‌شناختی نشان می‌دهد که خستگی تا حد زیادی از درون شخصیت می‌‌آید و سخت‌تر این است که ما ذهن خود را از چیزی که خسته‌مان کرده منحرف می‌کنیم و ممکن است خسته‌تر شویم.

نغمه منصوری در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: ملالت همانند عدم وجود احساس است یک مشکل واقعی می‌تواند ضربه‌های شدیدی به سلامت و شادی ما بزند در بدترین حالت آن خستگی فراگیر استرس‌زا و مزمن است اغلب همراه با یک حس بی‌هدفی در زندگی، رضایت کم شغلی، بهره‌وری کم، افسردگی، نگرانی و رفتارهای بدون فکر مثل نوشیدن و شروع به خوردن است و هنوز تحقیقات کمی روی خستگی و اثراتش انجام شده است.

وی ادامه داد: وقتی خستگی روحی هستید هر شرایطی می‌تواند باعث خستگی‌تان شود، کار خسته کننده است، مدرسه خسته کننده است و ... تجربه نشان داده است که در خیلی از افراد بیش از 80 درصد علل پنهان خستگی دائم وسستی و بی‌حالی و از دست دادن انگیزه و شادابی، مشاجره روحی و روانی دارد.

منصوری اضافه کرد: چند مورد مهم از دلایل خستگی دائم برخی از افراد خصوصا جوانان و میانسالان، بیکاری،‌نداشتن اشتغالات ذهنی مفید،‌استرس دائم، اضطراب، نداشتن برنامه، عدم رضایت شغلی، نداشتن اعتماد به نفس، احساس کمبودهای مالی، تجرد، درگیری مداوم خانوادگی، ناسازگاری خانواده یا همسران در اثر بیکاری و غیره می‌باشد.

این روانشناس خانواده خاطر نشان کرد: چنانچه شما شاغل بوده و احساس خستگی دائم دارید قبل از هر چیزی به پزشک مراجعه و آزمایشات لازم را انجام دهید اما در صورتیکه دارای یک شغل مناسب نبوده و مایلید سرگرمی مفید و درآمدی حلال داشته باشید و بر احساس کشنده خستگی دائم و ضعف و سستی و خواب آلودگی غلبه کنید به فکر شروع یک شغل کم ریسک باشید ریسک شروع یک کار جدید را بر احساس خستگی و افسردگی بپذیرید.


انتهای پیام/

برچسب ها: اشتغال ، خستگی ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار