رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای با اشاره برنامه‌های این فدراسیون در هفته پهلوانی گفت: روز پنجشنبه گلریزان سراسری را با حضور جامعه ورزش برگزار می‌کنیم.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، فرهاد طلوع کیان در نشست خبری ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی که به مناسبت هفته پهلوانی گفت: از سال 88 که مصوبه آیین‌نامه ترویج فرهنگ پهلوانی مصوب شد وظایف نهادها، سازمانها و وزارتخانه ها در ترویج فرهنگ پهلوانی مشخص و در سال 90 این مصوبه ابلاغ شد.

وی افزود: از امسال در تقویم رسمی کشور روز 17 شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی در نظر گرفته و نخستین بار این ستاد در سطح ملی سازماندهی شد که به همین خاطر 25 نهاد و سازمان دیگر نیز با مصوبه شورای فرهنگی به 18 نهاد قبلی اضافه شدند.

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: یکی از ویژگی‌های فرهنگ پهلوانی دفاع از مردم مظلوم است. از آنجا که در غزه ظلم آشکار و نسل کشی و کودک کشی بدست رژیم غاصب صهیونیستی صورت می‌گیرد روز پنجشنبه که روز ملی فرهنگ پهلوانی نام گرفته است از ساعت 10 صبح یک گلریزان سراسری در حمایت از مردم غزه با حضور جامعه ورزش صورت می‌گیرد و در تهران نیز از ساعت 10 صبح این مراسم در سالن افراسیابی با حضور جامعه ورزش برگزار می‌شود.

طلوع کیان تصریح کرد: عصر روز پنجشنبه نیز با حضور مسئولان مختلف کشوری بازوبند پهلوانی کشور به احمد میرزاپور به عنوان قهرمان سنگین وزن کشتی پهلوانی کشور اهدا خواهد شد.
همچنین وزرای ورزش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از وزرای مرتبط با ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی و رئیس سازمان میراث فرهنگی به عنوان میزبان این مراسم از چهره‌های حاضر در این مراسم خواهند بود.

وی تاکید کرد: قرار است علاوه بر رونمایی از چند جلد کتاب، دانشنامه جوانمردی نیز در این مراسم رونمایی شود که دکتر ولایتی آن را تالیف کرده است.

همچنین سازمان لیگ فوتبال نیز رقابتهای هفته‌ پیش روی مسابقات لیگ برتر ایران را که قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز برگزار شود به نام "فرهنگ پهلوانی" نامگذاری کرده است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: گلریزان ، ورزش ، غزه ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار