استاندار اردبیل گفت: با عنایت نظام جمهوری اسلامی ایران سدهای مرزی در کشور و استان اردبیل از هشت میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش افزود: قرار شده این مبلغ در مدت 3 سال برای پروژه‌های آبی مناطق مرزی هزینه شود که دولت نیز آمادگی دارد به تکمیل و اجرایی شدن این پروژه‌ها از طریق تسهیلات صندوق توسعه ملی کمک کند.

وی تصریح کرد: استان اردبیل نیز به دلیل مرزی بودن می‌تواند از این منابع آبی استفاده کند به طوری‌که تکمیل سد عمارت، کلاسر و احمدبیگلو از پروژه‌‌های بسیار مهم و تأثیرگذار در این حوزه است.

استاندار اردبیل گفت: بین استان‌های مختلف در جذب اعتبارات مسابقه گذاشته شده و هر کس در این مسابقه برنده شود،‌ می‌تواند منابع بیشتری را از این محل برای استان خود جذب کند.

خدابخش افزود: منابع کمک‌های فنی و اعتباری دستگاه‌های مختلف نیز ظرفیت خوبی است که بخش خصوصی می‌تواند با کمک دولت ازآن در توسعه بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی و با اولویت تولید دام و طیور، توسعه مکانیزاسیون وطرح‌های آبیاری تحت فشار استفاده کند.

وی با یادآوری اینکه باید این اعتبارات به موقع جذب شده و سهم استان اردبیل نیز از این محل تعیین شده باشد، اضافه کرد: امیدواریم مسئولان و مدیران اجرایی استان تنها به اعتبارات محدود دولتی مصوب در قانون بودجه اکتفا نکنند و مدل پول گرفتن و خرج کردن را مدلی منسوخ و از بین رفته ببینند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، منابع ، توسعه ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.