برداشت مکانیزه برنج در 72 هزار و 911 هکتار شالیزارهای مازندران صورت گرفت

به گزارش خبر نگار باشگاه خبر نگاران ساری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به ظرفیت های بالای استان در تولید محصولات کشاورزی گفت: مازندران از معدود استانی است که توانسته در تمام پتانسیل های بخش کشاورزی اعم از دام، طیور، زراعت، شیلات و مرتع رتبه اول و دوم کشوری را به خود اختصاص دهد.

دلاور حیدرپوربابیان اینکه مازندران 23 هزار و 756 کیلومتر مربع مساحت دارد افزود : حدود 460 هزار هکتار زمین های کشاورزی و باغی، 930 هزار هکتار جنگل و 960 هزار هکتار مرتع در محدوده جغرافیایی مازندران قرار دارد توانسته در بسیاری از تولیدات کشاورزی و باغی مقام اول تا چهارم کشوری را به خود اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: 97 درصد تولید بخش کشاورزی به وسیله بخش خصوصی تامین می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از برداشت مکانیزه برنج در بیش از 72 هزار هکتار از شالیزارهای استان خبر داد گفت: تاکنون برداشت مکانیزه برنج در بیش از 72 هزار و 911 هکتار و به روش سنتی در سطح پنج هزار و 921 هکتار از شالیزارهای استان مازندران صورت گرفته که 77 هزار و 727 هکتار به ارقام محلی و مابقی به ارقام پر محصول اختصاص داشته است.

حیدرپوربا اشاره به اینکه 98 درصد مزارع ارقام محلی و 77 درصد از ارقام پر محصول به مرحله ظهور خوشه رسیدند، از کشت مجدد برنج در بیش از هفت هزار و 292 هکتار و پرورش رتون در بیش از 32 هزار و 633 هکتار است، افزود: پرداخت مرحله اول حق الزحمه ناظرین برنج در سطح استان در دست اقدام است.


برچسب ها: برداشت ، برنج ، شالیزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.