نایب رییس کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح قانون احزاب تا یک ماه آینده برای تصویب نهایی در صحن علنی خانه ملت مطرح می شود.

رضایی در گفتگو با خبر نگار باشگاه خبر نگاران ارک ، افزود: کلیات این طرح در مجلس شورای اسلامی در 18تیرماه سال جاری مورد موافقت قرار گرفت و فقط یکی از مواد آن را مجلس برای اصلاح به کمیسیون برگشت داده است .
وی اظهارکرد: از زمان مقرر ( تیرماه) مجلس سه ماه فرصت داد تا کمیسیون شوراها وامور داخلی این ماده را اصلاح کند تا در صحن علنی دوباره بررسی و تصویب شود و کمیسیون نیز برای اصلاح آن با جدیت تلاش می کند.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور نداشتن جدی احزاب در صحنه سیاسی کشور و نبود برنامه جامع برای همراهی آنها در مدیریت کلان کشور، آسیب های جدی به همراه دارد.
رضایی افزود: قابلیت و استعدادهای احزاب بسیار فراتر از شرایط کنونی است و کارکرد احزاب و کارنامه عملکرد آنها نشان می دهد که جایگاه واقعی حزب در کشور تبیین نشده است.
نایب رییس کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس گفت: یکی از علل تبیین نشدن جایگاه احزاب در کشور، نقص قوانین و مقررات است و کمیسیون طرحی در مورد این موضوع با هدف خودباوری، ارتقای جایگاه سیاسی، اجتماعی و توجه به شان و منزلت احزاب تهیه کرد.
رضایی گفت: احزاب و گروه های سیاسی در کشور از جمله نهادهای موثر در ایفای نقش مردم در حاکمیت هستند که باید با وضع قوانین و مقررات لازم، شرایط کاری آنها تسهیل شود./ب

برچسب ها: اصلاح ، قانون ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.